Gå til innhold

Win2K og MS Sidewinder FF2 - uten FF...??

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med å få force feedbacken til å fungere på min PC med W2K (P4 1,7 GHz, 512 mb etc etc...). Har DX8.1 innstallert og stikka fungerer fint, bortsett fra FF som jo er hele poenget!! Spillene funker helt topp og jeg har testa med Freespace 2, CFS 2 og 3, IL2 Sturmovik, Crimson Skies etc. :(

Har gjort følgende: Innstallert etter oppskriften og alt er tilsynelatende fint, men da jeg skal sjekke FF i "Properties/Forces" får jeg en feilmelding som er vanskelig å finne noe svar på. "An unknown problem occurred while trying to initialize force feedback. For more information, please see the Readme File in the troubleshooting section og the Online User's Giude" , men det er jo et par plasser å lete siden MS ikke akkurat legger ut en link som varer eller er direkte til den plassen som jeg får svar......

Har avinnstallert og innstallert på nytt med samme feil. Sjekka i kontrollpanelet under system/maskinvare/enhetsbehandling og fant at det var to likedane enheter under "Enheter for menneskelig grensesnitt" som heter "MS SW FF2" og en som heter "MS Virtual Keyboard". Hvis jeg avinstallerer en av FF2 enhetene vil ingenting fungere, så har noen et råd setter jeg stor pris på det. Vil gjerne kjenne at det rister når jeg flyr CFS2 og 3, IL2 etc.

PS. Har sjekka stikka og spillene på en annen maskin med XP og der fungerer det kjempefint, så det er ikke stikka det er noe galt med. Vil helst ikke gå over til XP kun for dette....selv om XP er bra.

Takk for alle svar :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut at hvis man får dette problemet, må man sette inn Win2K CD-romplaten og velge oppgradering av OS. Da sørger innstallasjonen for at systemfilene blir frisket opp og voila så fungerer FF2 som ei kule!! Man må selvfølgelig innstallere alle servicepakkene og IE på nytt, men det overlever man. Dette er forøvrig beskrevet i Q297428 i Microsoft Knowledge base

Hvis noen lurte på det..... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...