Gå til innhold

BK: bølger av garn

Anbefalte innlegg

Hei der!

Er stadig ute for å prøve og feile med ny kameraet, også i dag.

Men etter litt etterarbeid med et av de, ble jeg veldig usikker. Er dette noe bra? I så fall hva er det som skulle vært forandra? Selv ser jeg helst at jeg skulle hatt litt mer dybdeskarphet for å få nesten hele forgrunnen skarp. Men er det noe mer som dere vil påpeke? Hjelp! :)

canon 70-200 f/4L

f/4

1/2000

ISO 200

canon eos 5d

post-161157-1245253778_thumb.jpg

EDIT: lysere versjon post-161157-1245317783_thumb.jpg

Endret av heggstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første som slo meg er at jeg tenker du kunne brukt tregere lukketid og lavere iso. Ihvertfall siden dette har et passivt motiv.

Bildet derimot ble litt kjedelig, men samtidig er det noe fassinerende med det. Likte også det at du har "the second wave" i bakgrunn, fungerte veldig bra :)

Lenke til kommentar

Bølger av garn ja... Det er bare det at det ikke er garn men not av noe slag :cool:

For meg ser det ved første øyekast ut som en sekk til en trålpose eller snurrevadnot.

:!:

Nok flisespikkeri, tøft motiv!

Herlig mintfarge og fint, smalt fokuspunkt..

Eneste jeg har å innvende er at blikket mitt blir dratt litt rundt om i bildet uten å finne ro...

Men det er sikkert bare meg, det skal vel sikkert være sånn!

Ellers, BRA!

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer!

TheDale: Selvfølgelig kunne jeg brukt ISO 100 i steden for 200, men noe som egentlig ikke vits da det egentlig er ingenting å hente. Forskjellene er nemlig for små, for at jeg skulle ha brukt tid på å skifte den i all hastverket. For det var nemlig hastverk, da denne dagen var fylt av grått, kjedlig lys, inntil det kom et lysglimt over denne haugen av not.

Fint du likte "the second wave", da denne er svært viktig del av kompen.

Larsenio: hehe, du har vel rett; dette er ikke garn, det er nok ei not ja.. :p

Det at blikket ditt ikke klarer å falle i ro, er vel pga. at det mangler et fokuspunkt som skiller seg ut i fra resten. Med tanke på den mangelen og flere jeg selv ser, var det som gjorde meg veldig usikker på bildet. Og det er vel derfor dere her, for å hjelpe meg med deres meninger og analyser.. :)

Kom gjerne med flere kommentarer! :)

Lenke til kommentar

Hehe! Selvfølgelig er smaken delt. :) Men faktisk etter å ha latt tiden gått en stund, synes jeg til dels det samme som deg. Den lysere versjonen fungerer ganske så bra. Det eneste litt dumme som den gjorde var å framprovosere litt støy i de mørkeste partiene i bakgrunnen.

Men takk for forslaget! Det er nettopp disse forslagene viser at kritikeren har tenkt og funnet fram til en løsning som kan fungere. Dermed; takk skal du ha! :D

Endret av heggstad
Lenke til kommentar

Vet selv at det kan hjelpe veeeeldig med kritikk av noe som har potensiale, så derfor slik interesse fra min side med dette bildet!

+ at vi har noe av samme interesse for motiver :D

Om jeg får lov til å vise hvilken retning jeg ville gått;

Bare si fra om jeg skal fjerne ;)post-179066-1245434866_thumb.jpg

Syns ikke støyen din var noe som helst plagsom. Hadde ikke klaget selv iallefall :!:

Lenke til kommentar

Nei, for all del - orginalen er absolutt penest. Den har et visst mystisk preg over seg, og jeg mener de lysere versjonene ødela litt av budskapet og poenget.

My 3 cents.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du hadde ikke hadd lyst til å sende meg en PM med full størrelse / 2560x1600? :whistle:
Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...