Gå til innhold

mye bakgruns støy, jording?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva spiller du lyden ut på? Stereoanlegg? PC-høyttalere? Hodetelefoner?

Om det er eksterne høyttalere, stereo/surround-anlegg så kan det være kluss med jording mellom anlegg og PC. Jeg må bruke forsterkeren og subben i forskjellige vegguttak for å ikke få støy. Setter jeg begge i samme strømpadde så får jeg en brummelyd.

Lenke til kommentar
Er pc og forsterkere koblet til jord ?

Er det forskjell på jord. Er forsterker f.eks koblet til tv som får jord fra antenne ?

Prør å koble enhetene til ujordede stikk.

hjelper ikke og bytte kurs og har bare jordet stikk

skal jeg lokke opp et stikk og ta bort jordingen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
mye bakgruns støy, jording fra hovedkort til kabinett?

Dette er vel et kremeksempel på hvordan en førstepost IKKE skal være dersom man vil ha hjelp til noe.... Info nok til at lesere faktisk kan lese seg til hva det dreier seg om, i stedet for å vri hodet, er å foretrekke.

Beklager "off-topic"

Lenke til kommentar
hehe. bra at det ordna seg, nå er problemet løst og dersom huset brenner ned så avkortes det med minst 50%.

Ikke for å klage men sannsynligheten for at huset brenner ned er nå sannsynligvis mindre. Det som kan skje når du kobler opp med to forskjellige jordpunkter (signaljord vs nettjord) er at det er forskjellig nivå på disse. Store strømmer kan da gå mellom jordpunktene. Er flere tilfeller av LCD-tver som har tatt fyr på grunn av akkurat dette.

Den riktige løsningen er dog galvaniske skiller på signalkablene. På den måten kan hver enhet ha sitt eget jordnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...