amundsf Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei! Plutselig fungerer ikke nettverket på min ene PCen. Lampa lyser ikke for porten på switchen. Er det da garantert en fysisk feil? Eller kan det teoretisk være en driver-/programvarefeil? Altså: Er fysisk kobling (og strømmen på på PC/switch) nok til at lampa skal lyse? Tenkte det kunne være greit å begynne med å avklare om det 100% sikkert er en fysisk feil... Har prøvd å bytte kabel og port i switchen, uten at det hjalp noe. På forhånd takk for hjepen! - Amund Endret 17. juni 2009 av amundsf Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Halla Amund! Du har sikkert sjekket at det ikke er noen loop allerede, men er det noen andre marskiner i huset som har nett? For det kan jo selvfølgelig være at det er operatøren din som surrer Jeg har hatt en del router problemer selv, og måtte kjøpe ny da den ene streika. (Tror det var fordi den falt i gulvet....) Hvilken router har du? " -Et hvert komplisert problem har en enkel løsning - den gale." Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) 3 andre PCer i huset med nett ja - så feilen ligger ikke ved linja Kjører en kombinert router/modem fra ZyXEL (levert av Telenor). Ved PCen er det en 3Com switch med denne PCen som ikke fungerer + en annen + nettverksskriver. Den andre PCen fungerer. Det mistenkelige er at det hverken lyser på porten på switchen, eller ved nettverksporten på PCen. Det tyder vel mye på at det er en hardwarefeil? Endret 17. juni 2009 av amundsf Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 har hatt samma problem, Var visst nettverksledningen som var noe rart med. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Les om igjen. Har prøvd annen kabel. To andre faktisk, hvorav jeg veit 100% sikkert at den ene fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå