lysbryter Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Her presenterer Microplex noe som ikke har noen omtale i det hele tatt på nettsidene deres. Er dette støvfilter? Passer det i mitt Chieftec DX01 kabinett? Og passer det sammen med mine (regulerbare) Enermax-vifter? Det er på begge vifteplassene foran jeg nok kunne trengt støvfilter... Vet ikke om det går an å fikse det til maskina mi, hvis da ikke dette er akkurat hva jeg leter etter...? Edit: Etter et google-søk har jeg forstått såpass at filteret festes på vifta istedenfor den medfølgende grillen... stemmer dette? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jepp, det er et støvfilter. Det er en løs 80mm del du skrur fast på selve vifta, gjerne på innsida hvis du vil at den ikke skal vises. Du tar så 'lokket' med filteret og klipser det over den delen du skrudde fast. På den måten er det enkelt å ta av for rengjøring senere. Det passer litt dårlig i chieftecbaserte kabinetter pga at den kolliderer med de vifteholderne på nevnte kabinett. For å fikse det må du fram med kniven å skjære noen hakk i siden på filteret slik at det går ann å montere uten å gå i veien for de rosa festeklipsene som går opp langs siden av vifta. Har to slike i mitt Chieftec kabinett. Så ja, det passer i ditt kabinett så lenge du gidder å skjære litt, og det funker fint med enermaxvifter. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har teipet fast selve filteret på utsiden av gitteret på viftene foran (bruker ikke rammene). På viften i døren har jeg festet det bak viften slik Amnio forklarer. Dette fungerer utmerket og det er minimalt med støv i maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå