Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jeg skal "resette" pc'n. How?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å tømme alle harddiskene og "resette" hele greia.

Har flyttet ting og tang jeg vil ta vare på over på en extern harddisk.

Har ikke noen widows cd? men trenger jeg det?

Har vista om det har noe og si.

Er 1 harddisk med 2 partisjoner på pc'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

før vi begynner å fortelle hvordan du kan reinstallere maskinen så hadde det vært greit om du kunne fortalt litt om maskinen din, merke og modell hadde vært greit.

mange produsenter har lagt inn recoverypartisjon på harddisken for å gjøre det enklere å reinstallere og slippe at forbrukerene må ta vare på cder.

hvis du har brukerhåndboken til maskinen din så vil det stå der hvordan du reinstallerer maskinen.

vel iallefall vis du har en kjøpt maskin og ikke hjemme bygd

Lenke til kommentar
før vi begynner å fortelle hvordan du kan reinstallere maskinen så hadde det vært greit om du kunne fortalt litt om maskinen din, merke og modell hadde vært greit.

mange produsenter har lagt inn recoverypartisjon på harddisken for å gjøre det enklere å reinstallere og slippe at forbrukerene må ta vare på cder.

hvis du har brukerhåndboken til maskinen din så vil det stå der hvordan du reinstallerer maskinen.

vel iallefall vis du har en kjøpt maskin og ikke hjemme bygd

Er en Acer Travel Mate 2490 :p er ikke min, dama sin.

Om jeg høyre kliker på min datamaskin, egenskaper. Står det nederst at widows er aktivert blablabla. åsså står der en product id. Kan jeg bruke denne?

Lenke til kommentar

På undersiden av maskinen står det en produktnøkkel. Denne vil mest sannsynlig fungere dersom du installerer fra en windows plate du har fått tak i hvor som helst, så lenge det er samme windows versjon, og "OEM" utgaven av denne. For eksempel "Windows Home Premium OEM". Produkt-ID er ikke det samme som produktnøkkel, og man kan ikke bruke denne produkt-IDen for å installere operativsystemet på nytt.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Som hårek sier, så har alle nyere Acer PCer en "recovery" funksjon. Trykk Alt+F10 (eller var det Alt+F11) under oppstart og kjør recovery programmet, så er PCen back to factory default.

Altså, tilbakestilt slik den var da dama di fikk den. :cool:

Har ikke Acer selv, men dama har en Acer Aspire 5735 og det er slik der da.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...