dal3bo Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei, jeg har tenkt å tømme alle harddiskene og "resette" hele greia. Har flyttet ting og tang jeg vil ta vare på over på en extern harddisk. Har ikke noen widows cd? men trenger jeg det? Har vista om det har noe og si. Er 1 harddisk med 2 partisjoner på pc'n. Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Du må ha installasjonscden for å reinstallere Windows igjen. Har du en Windows-nøkkel som du kan bruke til å registrere Windows-kopien din? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 før vi begynner å fortelle hvordan du kan reinstallere maskinen så hadde det vært greit om du kunne fortalt litt om maskinen din, merke og modell hadde vært greit. mange produsenter har lagt inn recoverypartisjon på harddisken for å gjøre det enklere å reinstallere og slippe at forbrukerene må ta vare på cder. hvis du har brukerhåndboken til maskinen din så vil det stå der hvordan du reinstallerer maskinen. vel iallefall vis du har en kjøpt maskin og ikke hjemme bygd Lenke til kommentar
dal3bo Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 før vi begynner å fortelle hvordan du kan reinstallere maskinen så hadde det vært greit om du kunne fortalt litt om maskinen din, merke og modell hadde vært greit. mange produsenter har lagt inn recoverypartisjon på harddisken for å gjøre det enklere å reinstallere og slippe at forbrukerene må ta vare på cder. hvis du har brukerhåndboken til maskinen din så vil det stå der hvordan du reinstallerer maskinen. vel iallefall vis du har en kjøpt maskin og ikke hjemme bygd Er en Acer Travel Mate 2490 er ikke min, dama sin. Om jeg høyre kliker på min datamaskin, egenskaper. Står det nederst at widows er aktivert blablabla. åsså står der en product id. Kan jeg bruke denne? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) På undersiden av maskinen står det en produktnøkkel. Denne vil mest sannsynlig fungere dersom du installerer fra en windows plate du har fått tak i hvor som helst, så lenge det er samme windows versjon, og "OEM" utgaven av denne. For eksempel "Windows Home Premium OEM". Produkt-ID er ikke det samme som produktnøkkel, og man kan ikke bruke denne produkt-IDen for å installere operativsystemet på nytt. Endret 18. juni 2009 av Pseudopod Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Har ikke Acer en eRecovery funksjon? Trykk Alt-F10 under oppstart. Da trenger man ingen Windows CD. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Som hårek sier, så har alle nyere Acer PCer en "recovery" funksjon. Trykk Alt+F10 (eller var det Alt+F11) under oppstart og kjør recovery programmet, så er PCen back to factory default. Altså, tilbakestilt slik den var da dama di fikk den. Har ikke Acer selv, men dama har en Acer Aspire 5735 og det er slik der da. Endret 18. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå