Gå til innhold

Samsung Omnia HD vs Nokia N97

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd en av disse mobiltelefonene?

Jeg har selv tenkt å kjøpe Samsung Omnia HD (90% sikkert). Er litt usikker på grunn av Nokia N97 som ser ut som et veldig godt produkt.

Samsung har mye bedre spesifikasjoner på flere områder, blant annet skjerm. De har samme oppløsning, men Omnia har bedre og større samt OLED. HSPA (både HSDPA og HSUPA. N97 ser ut til å kun ha HSDPA), bedre kamera(selv om kanskje større MP ikke kan betegnes som bedre kamera), samt Omnia er tynnere(30mm).

Hadde det ikke vært for at Omnia hadde Symbian som operativsystem(samme versjon som Nokia N97 bruker), ville jeg nok heller vurdert Nokia N97.

Siden begge disse mobiltelefonene bruker samme operativsystem burde det vel være greit å kunne installere applikasjoner som fungerer likt på begge(applikasjoner laget for N97 burde fungere på Omnia HD og vice versa)?

En annen ting som taler i Nokias favør er at den har et akselerometer som kan flippe skjermen dersom man snur telefonen. Noen som vet om Omnia HD har en lignende funksjon?

Edit: Følgende artikkel står oppført at Samsung Omnia HD har et akselerometer:

Nokia N97 vs Samsung Omnia-HD

Etter å ha lest følgende omtale av Samsung Omnia HD er jeg solgt. Dette er telefonen for meg:

Samsung Omnia HD Review

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lenge ventet på N97 og har nesten sett på det som en selvfølge at jeg skal kjøpe den, men ser nå at samsungen blir en farlig utfordrer. Nå er jeg faktisk veldig i tvil hva jeg skal gå for.....

Jeg var i samme båt som deg fram til jeg oppdatet Samsung Omnia HD. Siden den også benytter samme operativsystem har jeg bestemt meg for å kjøpe den.

En ting som andre tester har påpekt er dårlig lydkvalitet på Omnia HD.

Lenke til kommentar

Det som bekymrer meg med Omnia HD er Samsungs software support. Samsung har et elendig rykte hva FW oppgraderinger angår. Dette betyr at hva du får når du kjøper telefonen er også sluttproduktet, mens med N97 er det bare begynnelsen og Nokia har lovet ikke bare bugfixes og optimaliseringer, men også helt nye funksjoner i nye FW oppgraderinger.

På grunn av dette (samt qwerty-keyboardet) falt valget på N97 for min del.

Lenke til kommentar
Det som bekymrer meg med Omnia HD er Samsungs software support. Samsung har et elendig rykte hva FW oppgraderinger angår. Dette betyr at hva du får når du kjøper telefonen er også sluttproduktet, mens med N97 er det bare begynnelsen og Nokia har lovet ikke bare bugfixes og optimaliseringer, men også helt nye funksjoner i nye FW oppgraderinger.

Jeg synes querty-tastaturet gjør mobiltelefonen litt for tjukk etter min smak. Hadde den hatt en AMOLED skjerm og bedre kunstruksjon kunne det vært aktuelt. Jeg foretrekker at det er en sømløs integrasjon mellom skjermen og rammen. Samt rammen som er rundt N97 får den til å se litt svak i konstruksjonen.

Lenke til kommentar

Det er et godt poeng det. Hvis Omnia HD hadde vært en nokia-telefon, ville jeg kjøpt den på flekken. Det virker som touch-grensesnittet er bedre på samsungen også... et utrolig vanskelig dilemma dette her.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt en Samsung Omnia HD Black gjennom Chess sin nettbutikk. Gleder med voldsomt til den kommer. Betalte 4800kr hvor restbeløpet blir betalt ned på mobiltelefonregningen med 150kr måneden i 12 måneder. Det beste av alt var at jeg trengte ikke å bytte mobilabonnement.

Lenke til kommentar

Tenker du da på dårlig lydkvalitet i MP3-spilleren?

Det var nok bare i forbindelse med telefonsamtaler. Musikklyden var etter som jeg leste av testen veldig bra.

Lenke til kommentar

Tenker du da på dårlig lydkvalitet i MP3-spilleren?

Det var nok bare i forbindelse med telefonsamtaler. Musikklyden var etter som jeg leste av testen veldig bra.

Flott, da vurderes telefonen fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...