Gå til innhold

Hjelp til å finne en VPN Client!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har gått over 110% til linux mint nå etter å ha kjørt litt paralelt med windows vista. I winows så brukte jeg CheckPoint Secure Client for å logge på et utviklingsområde som jeg må inn på. Etter å ha gått over til linux, så finner jeg ikke en vpn client som jeg kan bruke.

Noen som vet om en linux vpn klient som støtter checkpoint secureclient??

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, takk for svar, men får ikke det til å fungere med noen av de som jeg får opp med searchen. Men jeg har fått en snx_install.sh fil som vistnok skulle brukes til noe hvis jeg skulle på vpn med en linux marskin. Lastet også ned et sertifikat fra siden (internal_ca.cer).

Noen som vet hvordan disse filene kanskje er ment brukt??

Lenke til kommentar

Du har svart på ditt eget spørsmål. Installasjonsfila inneholder nok det nødvendige for å få klienten til å virke mot dette området. Sertifikatfila trenger du nok også.

Regner med at de ansvarlige for utviklingsområdet har svaret.

Lenke til kommentar
Du har svart på ditt eget spørsmål. Installasjonsfila inneholder nok det nødvendige for å få klienten til å virke mot dette området. Sertifikatfila trenger du nok også.

Regner med at de ansvarlige for utviklingsområdet har svaret.

Takk for svar, men har ikke kommet i mål ennå. Når jeg prøver å kjøre shellscriptet med denne kommandoen

sh snx_install.sh

Så får jeg følgende feilmelding:

trap: 43: SIGINT: bad trap

Noen som vet hva det vil si? Sa meg veldig lite

Lenke til kommentar

Skulle også ha hatt en linux vpn klient til checkpoint (evt Vista x64, dette skal visst nok komme). Spurte han som er ansvarlig for dette på jobben, eller han som er leid inn for å styre med dette ;), og svaret var at det var problematisk :(

Evt virtualisere windows med checkpoint klienten skal fungere granske greit (av hva jeg har lest).

Har gjort noen søk på dette, og jeg finner mange som spør, men få om noen svar. Det nærmeste jeg har sett er at openswan skal klare det i agressive mode, men har ikke testet dette selv enda.

--

Får du det til å fungere, så er det nok mange som er interessert i løsningen :D

Lenke til kommentar
Skulle også ha hatt en linux vpn klient til checkpoint (evt Vista x64, dette skal visst nok komme). Spurte han som er ansvarlig for dette på jobben, eller han som er leid inn for å styre med dette ;), og svaret var at det var problematisk :(

Evt virtualisere windows med checkpoint klienten skal fungere granske greit (av hva jeg har lest).

Har gjort noen søk på dette, og jeg finner mange som spør, men få om noen svar. Det nærmeste jeg har sett er at openswan skal klare det i agressive mode, men har ikke testet dette selv enda.

--

Får du det til å fungere, så er det nok mange som er interessert i løsningen :D

I know.

Søkt rundt ganske lenge nå.

Det med virtualiserting er det jeg bruker foreløpig... med Windows7 32 bit. litt kjiipt, for hater windows som bare helvete!

Lenke til kommentar

Heisann igjen, jeg er fortsatt der jeg bare får bad trap feilmedlingen, når jeg skal kjøre snx_install.sh

Har åpnet filen og der så jeg øverst at første linjen var #!/bin/sh, prøvde å endre til #!/bin/bash uten hell, så endret tilbake.

Legger ved scriptet så kanskje noen som har mer peil på bash-script enn meg har noen tips/løsninger.

(Har ikke skrevet scriptet selv, men fant det på https://vpn.sit.no/ for at er en server der jeg må logge inn på.)

Og min kontaktperson er på ferie langt vekk, så får ikke hørt så mye der gitt...

Håper noen tar seg tid :p

(Scriptet måtte jeg legge til.txt, så skal bare være å fjerne det, så er fila sånn som den skal være...)

snx_install.sh.txt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann, takk for all hjelp som kom her. Jeg har nå funnet ut av det og vet hvordan man kan få Secure Client til å fungerer i linux.

If you get an error message, you dont have installed the script or you have some missing packages. Take a look at this link: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=444166

Or follow this steps:

* sudo -s H

* bash ./snx_install.sh (The shellscript you downloaded)

* snx

You will se something like this: snx: symbol lookup error: snx: undefined symbol: cerr

* To make it work, you need to install libstdc++2.10-glibc2.2:

o sudo apt-get install libstdc++2.10-glibc2.2

* You need to override the libc with this:

o LD_PRELOAD=/usr/lib/libstdc++-libc6.2-2.so.3 snx

* It looks like it is in the universe repo:

o http://packages.ubuntu.com/cgi-bin/search_...amp;release=all

+ Or you can visit this page and download the deb file from there ;)

* Try to connect again :p

Når scriptet er installert, så kjøres bare dette for å logge inn:

snx -s <serveradresse> -u <brukernavn>

For å logge ut: snx -d

for mer informasjon snx --help

Lenke til kommentar

Opps øya er det første man blir blind på ;):whistle:

Edit: Har fått dette til å kjøre på min Fedora 11 x64 boks. Måtte legge til noen pakker:

libpam.so.0 (pam-1.0.91-6.fc11.i586.rpm) lastet jeg ned fra rpmfind.net

compat-libstdc++-296 etter å ha funnet denne siden: Check Point SSL VPN and Fedora 7 (la til compat-libstdc++-33 i586 og x86_64 bare sånn tilfelle.... )

Var ikke nødvendig med preload. Snx kommandoen starter nå opp, men klarer ikke å koble seg til, så jeg må undersøke litt mer. Regner med det har noe med oppsett og sertifikat og slikt å gjøre.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...