b0lstad1 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Heisann Jeg har en Arctic Cooling Freezer 7 Pro og en Intel Core 2 Duo E8500. [ikke overklokket] Temperaturene mine ligger på 15-18C idle og alt i fra 45-50C load. Jeg leste litt om kjøleren fra Noctua og fant ut at den samme CPU'en [E8500] låg på 39C idle og 52C load![LINK] Hvordan kan dette være mulig? Kjøleren fra AC [Arctic Cooling] koster jo halvparten av det Noctua'en koster, og alle sier den skal være den beste kjøleren på markede? Hadde vært fint med litt svar! :o Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Kan det være at de temperaturene dine ikke helt stemmer? Har seriøst aldri vært borti en idle-temperatur på under 20c uten vannkjøling altså. Og det er jo helt hinsides at du øker 30 grader ved load. Måler du temperaturene dine med CoreTemp? Hvordan loader du maskinen 100%? Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Med mindre du lever i et litt varmt kjøleskap, så er de idle-temperaturene feil. Sjekk BIOS-temperaturene. Endret 17. juni 2009 av OndApe Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Drit i BIOS-tempen. Sjekk med Coretemp - www.alcpu.com/CoreTemp Lenke til kommentar
b0lstad1 Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Bruker Speedfan, burde jeg ikke kunne stole på det? Måler du temperaturene dine med CoreTemp?Hvordan loader du maskinen 100%? Prime95. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei! Bruk CoreTemp. Også kan du bruke Orthos til å stresse CPU'en, kjør SMALL FFT-testen i det programmet. Du finner det på google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå