V-by Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hoy. På jordet rett ovenfor hvor jeg bor er det blitt gravet en diger grøft for å legge vann og avløp til folk. Greit nok det, men så skal disse absolutt begynne å bråke og grave så tidlig som mulig, i dag våknet jeg 06.15 da gravemaskinene dreiv å "kasta stein". Folk ligger jo for svarte og sover da! Det er heller ikke langt ute på landet, og er en del hus i området. Er det noen regler om hvor tidlig de kan starte? Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hoy.På jordet rett ovenfor hvor jeg bor er det blitt gravet en diger grøft for å legge vann og avløp til folk. Greit nok det, men så skal disse absolutt begynne å bråke og grave så tidlig som mulig, i dag våknet jeg 06.15 da gravemaskinene dreiv å "kasta stein". Folk ligger jo for svarte og sover da! Det er heller ikke langt ute på landet, og er en del hus i området. Er det noen regler om hvor tidlig de kan starte? Sjekk med kommunen om forskrifter. Det kan variere om arbeid kan foregå fra 0600 eller 0700. Se også på politiforskriftene i det distrikt du bor i. www.politi.no Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Her i Bergen har de jobbet midt på natten med sprengning og graving og herjing både titt og ofte. De ordner med disp, så har de "lov" til omtrent det de skulle ønske. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Virker som de er ferdige nå heldighvis. For noen år siden dreiv de å sprengte langs tomta vår, men de sa de ikke hadde lov til å sprenge før etter klokken elleve på formiddagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå