Azzi Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Tenkte og teste ut det nye spillet :Prototype. kan begynne litt med pc oppsett: 2x Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5. 1x Intel Core 2 Duo E6550. 1x Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2. 1x Nvidia 9600gt 512mb. 1x Intel Desktop Board DP35DP. Kravet til spillet er : Pentium® Intel Core® 2 Duo 2.6 GHz or AMD Athlon 64 X2 3800+ or better. Det jeg tenker da er om det hadde vert akktuelt til og kjøre rundt 3.0 ghz. kva skal jeg stille strøm på og hva skal jeg sette speeden på ? takk for alle svar. Endret 17. juni 2009 av Azzi Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Ukjent med hovedkortet, men regner med at det følger ganske standard oppsett. Du skal IKKE stille på spenningen på hverken cpu, North Bridge eller ram hvis det ikke er absolutt nødvendig. Det du skal lete deg frem til er multiplier, ram divider og front side bus. Alt står mest sannsynlig på auto originalt. CPU multiplier er hastigheten på FSB x multiplier. eksempel FSB på 333mhz og en multiplier på 8x gir en cpu-hastighet på 2664mhz. Ram følger også FSB, men den bruker noe som heter ram divider. Har du 800mhz ram og 333mhz FSB vil ram divider stå på 6:5. Det gir 333x(6/5)=399,6 (ganger 2 siden ram går dobbelt av FSB) Det du da gjør, er å senke ram divider til 1:1, slik at den kjører samme som FSB. Så øker du FSB fra 333 og opp mot 400 (for da når rammen 800mhz og ikke særlig samarbeidsvillig lenger) 400FSB bør de fleste hovedkort takle. Cpu kjører da vesentlig høyere (Multiplier x FSB), mens rammen kjører på originale 800mhz. Ikke så vanskelig. Bare husk å sjekke temp ganske nøye i begynnelsen. Både NB og cpu vil få økt temperatur, men normalt sett ikke så mye. Denne fremgangsmåten gjelder forsåvidt på Intel P35/P45-hovedkort, og er som sagt ukjent med hva du har, men prinsippet skal være det samme Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Auto som setting har en tendens til å overvolte veldig når du dytter opp FSBen, så anbefaler å sette så mange av spenningene du greier til en fast verdi. 1,3v burde holde i massevis på CPU vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå