Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jah, jeg lurer også på hvorfor har dere svartelistet mod-chip's på forumet? de kan jo brukes til mer enn piratbruk, f.eks. i mitt tilfelle for å få spilt amerikanske spill. Det er jo akkurat som å si at alle som nevner noe om en cd brenner så er det ulovlig bare pga. man kan bruke det til noe ulovlig...

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har riktig versjon av hovedkortet på PS2??

Den første norske PS2'en hadde V3 hovedkort. Den nyeste har vel V8 tenker jeg.. (har kommet en V9 nå, men ikke til norge ennå tror jeg)

Det er forskjellige instruksjoner på hvordan man lodder på en mod-chip til de forskjellige versjonene av hovedkortet.

Sjekk ut på nettet (der du kjøpte den) om manualer på hvordan du lodder den...

Jeg går her utifra at du har en modchip som du må lodde ledninger til og ikke en slik 'enklere' sak hvor du fester en flat bred kabel til et feste på hovedkortet og en 'pass-through' til den kabelen som satt der fra før.

Hvis du har en sånn så er de bare kopatible til visse versjoner av hovedkortet igjen... (Regner med du sjekket dette før du bestilte?)

Har selv bestilt DMS3 chip'en og gruer meg _virkelig_ til å lodde ca. 28 ledninger på et V3 hovedkort... :(

Lenke til kommentar
jah, jeg lurer også på hvorfor har dere svartelistet mod-chip's på forumet?
http://forum.hardware.no/nettikette.php#modchips

Hvorfor er informasjon om modchips forbudt?

Kort sagt; modchips brukes til å spille av brente CDer på konsoller. Dette er direkte oppfordring til piratkopiering, og går derfor også under "informasjon som kan lede til piratvirksomhet". Informasjon om installasjon av harddisker og BIOSer i konsoller er også uønsket.  

Ikke for lage bråk eller kvalme osv. men siden jeg selv har mod-chip i min gamle psx og ps2, og som alle vet er det også lett å brenne disse spillene. Jeg selv har _ALDRI_ gjort det selv, jeg har brukt min mod-chip til å spille amerikanske spill, og ingenting mer. Jeg vet at det er mange som også bare bruker mod-chipene til dette, og derfor ser jeg ikke noe galt i at man prater om dette... det er faktisk veldig mange spill blir bare utgitt i amerika og japan, siste eksempler på dette er f.eks. Suikoden 3 og Xenosaga, begge to er rpg'er som europere ellers måte sikle etter... eneste jeg vil med denne posten er at man kanskje kan revurdere det som står i "Nettikette"'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...