hawa Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Som overskriften sier så får jeg en blåskjerm hvor det står kernel_data_inpage_error, kode 0x0000007A. Jeg har nylig startet og få det problemet - men blåskjermen oppstår bare i det jeg starter opp pcen fra sovemdus. Utenom det så funket pcen helt fint. Absolutt ingen problemer. For meg så virker det som om harddisken er for treg til å våkne slik at Windows ikke klarer og lese disken etter sovemodus. Eneste løsningen jeg har midlertidig er å skru pcen helt av hver gang. Men liker ikke at det skal ta så lang tid hver gang for å skru på pcen... Jeg har både kjørt en harddisktest og minnetest og fant ingen feil. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Bug Check 0x7A: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR Skyldes at maskinen forsøkte å laste kjernedata fra sidevekslingsfilen på harddisken men feilet. For å feilsøke videre hadde det vært fint å vite parametrene gitt i blåskjermen eller en minidump fil hvis mulig. Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Takk for svar - men jeg er ikke en så avansert bruker. Hvis du mener at jeg skal fortelle deg hva som stod på blåskjermen så kan jeg si deg at det går alt for fort for meg før den forsvinner. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Tror parameter og diverse blir laget under hendeseslisten så kan sjekke der. Eventuelt legge ved minidump filen som ligger i \windows\minidump mappen. Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hvordan finner jeg Parameterne? Og det er vist ikke mulig og legge til minidump filene her. Eller åpne dem i det hele tatt. Er administrator på pcen også, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan åpne dem. Endret 17. juni 2009 av hawa Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Du trenger en debugger for å kunne åpne dem og se informasjonen. Om du zipper filene burde du kun legge dem som vedlegg på forumet her. Endret 17. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Skal jeg bruke Winrar til det? Det funka vist ikke. Hvilket program skal jeg bruke til dette? Endret 17. juni 2009 av hawa Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Det kan du godt. Windows har jo en innebygget funksjon for å lage zip filer eller komprimerte mapper om du vil så du behøver ikke å bruke Winrar om du ikke har det. Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) No read access kommer det bare når jeg prøver og zippe den. Blir så fustrert når jeg ikke klarer og gjøre noe av det du sier jeg skal :< Endret 17. juni 2009 av hawa Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hmm...kan du prøve å kopiere filen til skrivebordet feks? Vet at vista prøver å begrense tilgangen til denne spesielle mappen (\Windows\Minidump), så å flytte filen bort ifra denne mappen kan være nødvendig. Endret 17. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Hmm, det funket - men når jeg skal laste opp så kommer det "opplasting feiliet. du har ikke lov til å laste opp denne filtypen" Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jo men har du zippet filen? Det forumet trigger på er at filetternavnet er .dmp. Om dette endres burde du kunne laste opp filen. Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Funka og trekke den til skriveboded først ja Mini061709_01.zip Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Supert, da skal jeg åpne filen og se hva jeg finner. Edit: Feilparametren gitt i krasjen er: 0xc000000e - Det ble angitt en enhet som ikke finnes. og 0xc000009d - STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED som begge indikerer at problmet er at systemet ikke finner harddisken. Har du aktivert slik at Windows skal slå av harddiskene etter en viss tid med inoperativitet? Hvilken type diskkontroll kjørte du på harddisken? Endret 17. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Nei, problemet oppstår bare når jeg vekker den fra sovemodus. S3 tror jeg det het. Gikk inn på cmd på sikkerhetsmodus og skrev "chkdsk c:/r" for å skjekke disken. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Men i strømalternativer...har du satt på at maskinen skal slå av harddisker? Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Slå av harddisk etter 20minutter står det. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Vel problemet er at systemet ikke finner harddisken og er derfor det krasjer når du vekker det opp fra sovemodus. Kan du prøve å sette det valget om å slå av harddisk til Aldri for å se om det er dette som gjør det? Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Gjort det nå, men gjelder ikke dette bare standby? Lenke til kommentar
hawa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Vel, jeg skal ut nå så da setter jeg pcen i sovemodus. Vil oppdatere denne posten senere i dag. Håper du kan holde et øye på den du også Takk for all hjelp så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå