wiak Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Det fins jo "bedre" maskiner med 8 GB DDR-3 og 2x 4770x2 i CrossFire. Edit: Eller 2 stk Mobility Radeon HD 4850 X2 som kanskje er sterkere..? NVIDIA Geforce GTX 280M = overklokket 9800M, er ikke en gang basert på GT200 kjernen så ATI Mobility Radeon 4870 X2 er fremdeles raskest Endret 18. juni 2009 av wiak Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Vet ikke om man er tøffest i gata når man må ha trillebår/bæremeis for å drasse den med seg rundt..... klarer du virkelig ikke bære 5 kg i sekken din? *jeg ler* Jeg tolket det som en klar overdrivelse/sarkasme. Poenget er nok at den er så ubehagelig tung at den neppe vil bli fraktet rundt særlig mye. Siden batteriet/UPSen sikkert varer ganske kort så må man nok frakte med seg laderen også når man først skal flytte den. En kraftig nok lader kan fort veie 1,5-2 kg. I tillegg skal man gjerne ha en spillemus med vekter, bæreveske og kanskje noe annet tilbehør. Da blir totalvekta fort 8-9 kg og passerer dermed fort maks tillatt vekt for håndbagasje hos sas (8 kg). Man kan selvsagt overdrive i motsatt retning og påstå at en vektstang med 100 kg vekter er bærbart siden det er teknisk mulig å bære det, men særlig brukervennlig kan man jo ikke påstå det er. Det samme gjelder denne PCen sammenlignet med andre. Maskinen er å betrakte som en flat stasjonær PC med innebygget skjerm, tastatur, pekebrett og relativt bra flyttbarhet sammenlignet med andre stasjonære PCer. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Hmm, man kan jo få råd til en Mac for den prisen... øøøøø....oookey? en Mac suger i forhold til denne... Så hvorfor ville man kaste bort penga på en mac? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Velkommen til forumet Kakeshoma! Du må nok ta på deg sarkasmebrillene er jeg redd for Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 øøøøø....oookey? en Mac suger i forhold til denne...Så hvorfor ville man kaste bort penga på en mac? Tja, 30k for denne. 10-14 for en Mac. Du får med: *OS + 3 år med opgraderinger *Programmer, verdt en stor del *Enorm kvalitet for hardwaren(blant annet batteriet holdbarhet) *Liten, vis ikke så er den i solide materialer Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 øøøøø....oookey? en Mac suger i forhold til denne...Så hvorfor ville man kaste bort penga på en mac? Tja, 30k for denne. 10-14 for en Mac. Du får med: *OS + 3 år med opgraderinger *Programmer, verdt en stor del *Enorm kvalitet for hardwaren(blant annet batteriet holdbarhet) *Liten, vis ikke så er den i solide materialer Jeg er i det usaklige hjørnet i dag og slenger inn litt moro om mac sin batterier: Festlig Enda mer festlig Mac er ikke guddom slik mange fremstiller det, de går til helvete en gang i blant de også. Når det gjelder programvare så har jeg ikke betalt for et program på mange år, det er utrolig hvor langt man kommer med gratis programvare. Når det gjelder OS så vil jeg nesten påstå at det er vanskeligere å få kjøpt en bærbar uten OS enn en med. Mvh Håkon Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Vet ikke om man er tøffest i gata når man må ha trillebår/bæremeis for å drasse den med seg rundt..... klarer du virkelig ikke bære 5 kg i sekken din? *jeg ler* Jeg tolket det som en klar overdrivelse/sarkasme. Poenget er nok at den er så ubehagelig tung at den neppe vil bli fraktet rundt særlig mye. Siden batteriet/UPSen sikkert varer ganske kort så må man nok frakte med seg laderen også når man først skal flytte den. En kraftig nok lader kan fort veie 1,5-2 kg. I tillegg skal man gjerne ha en spillemus med vekter, bæreveske og kanskje noe annet tilbehør. Da blir totalvekta fort 8-9 kg og passerer dermed fort maks tillatt vekt for håndbagasje hos sas (8 kg). Man kan selvsagt overdrive i motsatt retning og påstå at en vektstang med 100 kg vekter er bærbart siden det er teknisk mulig å bære det, men særlig brukervennlig kan man jo ikke påstå det er. Det samme gjelder denne PCen sammenlignet med andre. Maskinen er å betrakte som en flat stasjonær PC med innebygget skjerm, tastatur, pekebrett og relativt bra flyttbarhet sammenlignet med andre stasjonære PCer. seriusly, 5kg er ikke så tungt, eller er dere folka virkelig svake, går med en 4,2kg tung laptop i sekken + bøker og trenings bag hver dag, synes ikke akkuratt det er så tungt, men det er kanskje fordi denne pcen veier 800gram mere..... Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det fins jo "bedre" maskiner med 8 GB DDR-3 og 2x 4770x2 i CrossFire. Edit: Eller 2 stk Mobility Radeon HD 4850 X2 som kanskje er sterkere..? NVIDIA Geforce GTX 280M = overklokket 9800M, er ikke en gang basert på GT200 kjernen så ATI Mobility Radeon 4870 X2 er fremdeles raskest helt enig, alianware er mye bedre pc enn denne, det eneste fordelen med denne pcen er at den har bedre cpu, alt annet er bedre på alianware pcen, du får 8gb ddr3 ram 1333, 1 TB hdd, gtx 280m sli og mere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå