Gå til innhold

Lett MC forslag?

Anbefalte innlegg

Jeg går og tenker på om jeg skal kjøpe meg sykkel.

Men har veldig lite erfaring med det, og i det hele tatt ganske lite peiling på dette.

Har mest lyst på en Lett MC, som man kan kjøre på motorveier med, og også etterhvert oppgradere når jeg blir eldre.

Jeg ville for det meste brukt den til og fra skolen (asfalt), og slike ting....

Tar også veldig hensyn til pris, er det noen som kan anbefale en lettkjørt "billig" sykkel?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Kjøp deg en Hyosung GT 125 Comet! Knall sykkel, 4- takter, v-twin, susuki motor, 3,5 dl på mila, 15 hk topp fart 115 km/h..

Den ser ut som en 600 cc og er rå i utsene. jeg eier en sån selv :D

Men de litt tunge, 150 kg tørrvekt...

de ligger på en 20 lapper (+, -)

dette er en sykkel som JEG er veldig fornøyd med i alle fald :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Honda CBF er en fin sykkel! Behagelig å kjøre, både med og uten passasjer. Litt dårlige dekk originalt, samme gjelder CBR tenker jeg. CBF'n er den lettsykkelen som originalt har mest moment i 125 klassen, 12hk fulleffekt. Bruker 0,3 på mila! Ville gått for den om du vil ha noe å kjøre til og fra med, og ikke er ivrig på mye skruing og mye effekt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Jeg var veldig fornøyd med min Honda CR125-L, 110km/h var det meste jeg hadde på flatmark, med mine 56 kg tror jeg at du ikke får så mye mer. Utrolig god å kjøre, og kan kjøres på grusvei like så godt som på asfalt. For en 2005 mod ga jeg 27 000 for 2 år siden, så den har nok sunket litt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skal du kjøre mest på asfalt vil du få mest glede av en liggesykkel.

Hvilken sykkel som passer best til deg er vel opptil hvor mye penger å tid du vil legge i vedlikehold, men de desidert morsomste syklene og kjøre er 2 takterne, ta Honda NSR, Aprilia RS, Derbi GPR som eksempler.

Lenke til kommentar

goodmorningsunshine.jpg

lol hvem vil vel ha 4takt :tease:

og denne fasiten har du fått fra hvor? jeg kjører rundt liggesyklene med motarden min i svingene. akser bedre gjør den og. er bare litt ukomfortabel for langkjøring.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

goodmorningsunshine.jpg

lol hvem vil vel ha 4takt :tease:

og denne fasiten har du fått fra hvor? jeg kjører rundt liggesyklene med motarden min i svingene. akser bedre gjør den og. er bare litt ukomfortabel for langkjøring.

Bare fra personlig erfaring. Men, helt enig med deg, en supermotard, helst da 2 takter, flyr så å si ut igjennom svingene. Men for å gjøre deg fornøyd; Liggesykkel OG supermotard :innocent:

Lenke til kommentar

hihi da er vi enige ;) - hadde NSR før og den var mye finere å kjøre langt med, så er jo forskjellig bruksområde på asfalt også.

det som er verdt å nevne er at jeg ville prøvesittet mange sykler. Vi er forskjellige mtp. form og lengde og en sykkel som passer meg veldig godt kan en annen bli sliten av å sitte på i 20 minutter. Jeg ville ihvertfall vært forsiktig med å kjøpe liggesykkel med for "agressiv" sittestilling. vet om flere som har solgt mitoen sin pga at de får vondt i ryggen i lengden. på husqvarna sitter man ihvertfall oppreist :thumbup: (selv om det føles som man sitter på en plankebit :p)

hvor mye kan du bruke på sykkel?

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...