[Guru3D]Headshot Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 I det siste har internettlinja mi værte ekstremt ustabil. Den er oppe en liten stund, så "faller" den ned igjen. Det er f.eks umulig å surfe, mens kazaa laster jevnt og trutt ned (riktignok med litt lavere hastighet enn normalt) Jeg trodde selfølgelig at dette var telenor avidi's feil (som vanlig) Men i dag oppdaget jeg at hvis jeg starter maskina på nytt, funker alt som normalt igjen. Jeg har også en kompis som ikke har noen problemer i det siste, dønn stabilt. Dette begynte å skje like før påske, men jeg kan ikke huske å ha gjort noe som kan ha påvirket internett eller nettverksinstillinger. Jeg kobler til kabelmodemet direkte, ingen router eller switch i mellom. Jeg skulle gjerne ha formatert, men jeg tror ikke jeg orker, har altfor mye data til å ta backup av alt nå, tenkte jeg skulle vente til jeg skulle oppgradere Så, er det noen som kan ha noen anelser hva som kan være feil? Jeg er litt sånn grønn på nettverk selv :oops: All hjelp settes pris på Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Avidi driver på med fiksing av Retur etc.. i Nord norge for tiden dette med fører at vi mister nett til de tider ene dagen er nettet bra hos naboen neste dag så er nettet bra hos deg det at du må Rs maskinen er at du renewer IP ,derfor blir nettet bedre hadde samme prob en stund. varrier så sinnsykt på nettet til avidi. Hver kabel-abonnent har bare en egen linje frem til et knutepunkt i borettslaget. Kapasiteten derfra og til internettleverandøren deles med andre og kan være en flaskehals, og kan medføre høyere pakkeforsinkelse Lenke til kommentar
[Guru3D]Headshot Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Hm... Så de driver på å fikse returen? Hvor har du sett det? Da kan det være bedre tider i vente? 8) Uansett, hadde en telenorfyr her i dag, han skifta noe greier i sentralen min. Har virket ok fram til nå, så vi får se Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 hum kk venter også på en tekniker skal bytte ut modemet Lenke til kommentar
[Guru3D]Headshot Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 Skal du få nytt modem? :o Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 får se får se har masa på dem i 1 mnd tid Lenke til kommentar
[Guru3D]Headshot Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Har hørt at de driver på å prøver ut nye modem nede på sørdandet eller no. Hvilke fordeler vil et nytt modem ha? Si ifra hvis du får nytt modem da Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 jau skal gjøre det jeg har enda ustabil Ping i CS men kan kjøre hly cmdrate dvs.. den som styrer hvor mye pakker som skal sendes og mottas mellom clienten og serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå