Gå til innhold

Irriterende frese lyd i FSX cockpiten.

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei! Når jeg flyr (f.eks Boeing 737-800) i FSX, og jeg er i cockpit modus, så kommer det av og til en slik høy frese lyd. Som om noen slanger slapp luft. Noen som vet hva det er for noe, og hvordan jeg skrur det av? Flydde med rundt 250 knop rundt 5000 fot, flaps var helt oppe, taxi lys av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problemet med samme flytype etter at jeg endret fra og se i cocpit til utenpå flyet. Når jeg endret tilbake til cocpit ble det slik lyd. Jeg trykket bare på "P" (pauseknappen) og "P" en gang til for og "skru av pausen" så var det borte :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Tusen takk. Er slik jeg hadde også. Suse lyden er som når man hører fra utsiden ja. Skal prøve med P :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Har desverre ikke fått lyden tilbake, så har ikke fått testet.

Men har et annet problem, og det er joysticken. Den lever i sin egen verden. Når jeg tar av vrir den seg til venstre, og jeg holder på å styrte. Får overtaket med å rikke den fort, hardt og brutalt til høyre, og berger situasjonen såvidt. Men det er jo ikke så artig når det er slik jeg må ta av.

Vet du hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Har desverre ikke fått lyden tilbake, så har ikke fått testet.

Men har et annet problem, og det er joysticken. Den lever i sin egen verden. Når jeg tar av vrir den seg til venstre, og jeg holder på å styrte. Får overtaket med å rikke den fort, hardt og brutalt til høyre, og berger situasjonen såvidt. Men det er jo ikke så artig når det er slik jeg må ta av.

Vet du hva som kan være galt?

Morsomt at du nevner det også ^^ For jeg har hatt det problemet også når jeg spillte online. Skulle ta av men flyet svingte konstant til venstr + at om farten min ble under 15 knop så stoppet motoren :S Så og taxie var vanskelig :p Jeg husker at jeg ikke gadd og spille mer der og da, har ikke hatt tid til og spille igjen siden så vet ikke om det er slik enda. Kan jo være noe med joysticken også. Prøv og reconnect den eller sjekk joystick egenskapene og se om du kan endre noe der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Haha :p

Men med Mooney Bravo G1000 har jeg et problem med gps'en. Når jeg har trykt på den D' en med en pil som går tvers igjennom ( ->) og jeg har trykket to ganger på hjulet (minus) så kommer det frem Ibiza. Men når jeg skal skrive inn destinasjon, så kommer det to bokstaver istedenfor en.

Altså skriver jeg k, så blir det kk.

Er det mulig å skru av??

edit: er på kalibreringen nå, og her er det noe hakka gale.

Den går ikke helt ned til venstre, og hopper bare oppå, som om det var noe som hindret den i å gå helt ned til venstre.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Haha :p

Men med Mooney Bravo G1000 har jeg et problem med gps'en. Når jeg har trykt på den D' en med en pil som går tvers igjennom ( ->) og jeg har trykket to ganger på hjulet (minus) så kommer det frem Ibiza. Men når jeg skal skrive inn destinasjon, så kommer det to bokstaver istedenfor en.

Altså skriver jeg k, så blir det kk.

Er det mulig å skru av??

edit: er på kalibreringen nå, og her er det noe hakka gale.

Den går ikke helt ned til venstre, og hopper bare oppå, som om det var noe som hindret den i å gå helt ned til venstre.

Angående den gps'n så er jeg blank ^^ Jeg pleier som regel ikke og skrive inn destinasjo, jeg følger bare headingen jeg får av tårnet ^^

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Hmm, heading du får av tårnet??? *har ikke lest meg igjennom hele learning center* :p

For å få tårnet til å gi deg instrukser om kor du skal fly for å få deg til destinasjonen, må du fly IFR(Instrument flight rules).

Du lager en IFR-plan i flight planner, i steden for VFR(Visual flight rules).

I IFR flyr man kort og godt med instrumentene og ved at tårnet gir deg heading høyde osv.

Lenke til kommentar
Hmm, heading du får av tårnet??? *har ikke lest meg igjennom hele learning center* :p

For å få tårnet til å gi deg instrukser om kor du skal fly for å få deg til destinasjonen, må du fly IFR(Instrument flight rules).

I IFR flyr man kort og godt med instrumentene og ved at tårnet gir deg heading høyde osv.

Joa, men jeg tenkte når man spiller multiplayer og det er en som kan det og være flight controler, da gir han deg heading til dit du skal så da slipåper man og skrive inn masse piss på gps. Sånn jeg gjør det :)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Joa, men jeg tenkte når man spiller multiplayer og det er en som kan det og være flight controler, da gir han deg heading til dit du skal så da slipåper man og skrive inn masse piss på gps. Sånn jeg gjør det :)

Er IFR det også. Flyr man IFR, skal man egentlig lage en flight plan med klare destinasjoner som tårnet følger.

Kunne gått inn på det mye mer grundig, men det gidder eg bare ikkje :p

Lenke til kommentar

Er IFR det også. Flyr man IFR, skal man egentlig lage en flight plan med klare destinasjoner som tårnet følger.

Kunne gått inn på det mye mer grundig, men det gidder eg bare ikkje :p

Sant det. Men er bare det at jeg orker ikke fly timevis til nærmeste flyplass så letter bare så sender tårnet meg i en ring før jeg lander på samme flyplass igjen ^^

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vel, hva gjør du når tårnet sier "Resume own navigation"?

Bruker ikke standard FS ATC, den er så korka dum, og bruker vel heller ikke GPS navigering.

Da følger du den VOR frekvensen og/eller headingen du har fått oppgitt i flightplanneren. Finnes i kneeboard under Navlog.

Alternativt åpner du GPS-viduet og følger den rosa linja som er flightplanen din.

PS! flyr du med reelt vær husk å justere for avdrift.

Alternativt kan du fortsette å fly den kursen du har, da vil ATC gi deg ny kurs som sender deg i sikksakk over flyruta di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...