Gå til innhold

Løst frontelement objektiv

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Frontelementet på min Tamron 17-50mm f/2.8 viser seg å være løst. Det vil si at det er mulig å bevege det noen millimetre sidelengs. Utsnittet endrer seg litt når det beveges. Er dette en reklamasjonssak? Objektivet ble kjøpt i fjor.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du på den lille plastringen ytterst, og ikke på selve glasset? Mitt eksemplar hadde samme feil, altså kun den ytterste plastringen, den ble løs og slarkete. Ganske irriterende, men hadde ikke noen innvirkning på bildene, da glasset var helt upåvirket.

Leverte det inn og fikk det rettet som reklamasjon, dette var i fjor sommer, etter ca. 6 mnd. siden nykjøp.

Nå er det *#"#$£ meg blitt løst igjen.

Skal leveres tilbake igjen, lurer faktisk på om jeg skal forlange nytt objektiv.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Objektivet har aldri vært utsatt for kraftige påkjenninger. Feilen har oppstått av normal bruk. Jeg har sendt mail til Japan Photo. Blir spennende å se hva de gjør med saken...

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme feil for noen måneder siden og JP tok i mot og reparerte det uten noen form for protester (objektivet var bare 4 mnd). Dette er en kjent feil på dette objektivet (etter Google søk) og enkelte hevder at det er opptil 6 års garanti...

Når denne ringen løsner vil første linse også løsne, og det er best å levere det inn slik at de får sjekket at linsen ligger riktig. Det er 3 skruer som sitter under ringen og de løsner utvilsomt ved gjentagende montering av solblenderen :-(

Etter reparesjonen må du sjekke at det ikke er kommet støv/uønskede elementer under dette glasset, noe jeg fikk.

Endret av voffen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...