bellasprella Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Da kom jeg opp i engelsk, med temaet living together. Jeg har valgt å skrive om rasisme og forholdet mellom hvite og svarte i USA. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg skal starte. Jeg starter med historie frem til 60-tallet, men vet ikke hva jeg skal ta med. Noen som kan hjelpe eller har nyttige linker? Lenke til kommentar
Dyvers Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Ha kanskje med sammenligning mellom svart og hvit i dag med svart og hvit i gammle dager. få inn historie Endret 17. juni 2009 av Dyvers Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Det vil vel være naturlig å starte med innføringen av afrikanere til USA; altså slavehandel, hvordan var forholdene, og over til frigjøringen, hvordan var situasjonen da? 'forklar hvites syn på svarte, 50tallet er viktig, her bør du nok gå nærmere inn på situasjonen. Og om moderne rasistiske grupper... Wikipedia har mye informasjon om rasime i USA, så her er det nok noe å hente Lenke til kommentar
bellasprella Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå