Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import av bil -> Mitsubishi Ecplise


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal nå gå inn for å få lån så jeg kan få importert drømmebilen, som da er den overnevnte; Mitsubishi Eclipse. På diverse tyske sider ligger denne bilen i forskjellige prissjikter, men da jeg ikke vil ha en død Chrysler-motor i den, må det være en turbo.

 

Har funnet ut at disse finner man til rundt 4.500 til 5.500 EUR, som blir ca. 40.000 NOK.

 

På dinside.no fant jeg en importkalkulator, hvor jeg regnet ut følgende:

Bilens nettopris: 40 000

+MVA 10 000

+Vrakprant 1300

+Engangsavgift 236 164

- Bruksfradrag (67%) 158 230

= Total kostnad inkl. kjøp av bil: 129 234 NOK.

 

For dere som har vært borti dette før - virker dette ut som en godt anslag i forhold til import av denne modellen?

 

Takker for svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kjenning som har tatt inn 3-4 stk av 2. generasjon Eclipse,

både coupè og spyder alle med turbo, men han har da gitt atskillig mer..

Minns og huske at han har betalt opp mot 200 000 ferdig registrert?

 

Skal se om jeg kan få tak i han da jeg er litt usikker ;)

Lenke til kommentar

Riktignok få av disse til salgs, men ser at det ligger noen turboer på finn. Den ene er en cab har ikke gått mer enn 65.000 og ligger til 159.000. Husk at når du importerer så kommer det til å koste deg penger å få den fraktet hit, så er det en del papirarbeid som du må igjennom. Videre pleier man vel som regel å møtte kjøpe nye dekk. Tenk deg om før du bestemmer deg om du er villig til å gjøre jobben for å spare "så lite" i hvert fall.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Har en kjenning som har tatt inn 3-4 stk av 2. generasjon Eclipse,

både coupè og spyder alle med turbo, men han har da gitt atskillig mer..

Minns og huske at han har betalt opp mot 200 000 ferdig registrert?

 

Skal se om jeg kan få tak i han da jeg er litt usikker ;)

 

Hei Pluggen.

 

200.000 ferdig hørtes høyt ut, ikke minst i forhold til mine beregninger. Om de så skulle være litt feil, tror jeg ikke de skal være 50.000-NOK-feil. Hehe takk ;)

Lenke til kommentar
Riktignok få av disse til salgs, men ser at det ligger noen turboer på finn. Den ene er en cab har ikke gått mer enn 65.000 og ligger til 159.000. Husk at når du importerer så kommer det til å koste deg penger å få den fraktet hit, så er det en del papirarbeid som du må igjennom. Videre pleier man vel som regel å møtte kjøpe nye dekk. Tenk deg om før du bestemmer deg om du er villig til å gjøre jobben for å spare "så lite" i hvert fall.

 

Hei Sluquet.

 

Det var et godt eksempel i så måte, men det var en veldig veldig god pris for den type bil vil jeg si, iallefall med tanke på at den har gått så lite. Derimot hvis prisberegningene mine stemmer sånn ca, så er det fortsatt penger å tjene også i forhold til denne, da bilen jeg sjekket på var en 99-modell. Fortsatt er det en del 10-tusener som skiller de to annonsene, og det er jo penger å ta med seg videre.

 

I forhold til frakt så ville jeg dratt ned å gjort alt dette selv. Har et par venner som snakker flytende tysk, og det å komme seg til Tyskland idag koster jo ikke noe særlig om man planlegger alt i god tid. Papirarbeid og alt har jeg begynt å sette meg inn i, og kunsten er å ha alt skriftlig; heller for mye enn for lite. Har man samtidig sjekket alt på forhånd, og planlagt hvor man må innom, hvor man må betale hva etc., så er det fullt gjennomførbart mener jeg.

 

Tar gjerne imot erfaringer når det gjelder import!

Lenke til kommentar

Det han har handlet seg er strlkne eksemplarer da,

med skinninteriør, fine AM-felger og dekk godkjent for Norge,

den ene også ferdig stylet på hans bestilling ;)

Den hn hentet fra USA måtte ha nye baklykter, så det kom i tillegg på den..

 

Har ikke fått tak i han enda, men prøver igjen litt seinere :)

Lenke til kommentar
Det han har handlet seg er strlkne eksemplarer da,

med skinninteriør, fine AM-felger og dekk godkjent for Norge,

den ene også ferdig stylet på hans bestilling ;)

Den hn hentet fra USA måtte ha nye baklykter, så det kom i tillegg på den..

 

Har ikke fått tak i han enda, men prøver igjen litt seinere :)

 

Ja - det kommer jo veldig ann på hva som følger med på bilen. Personlig er jeg kun interessert i en standard versjon, som ikke er gjort noe med, da dette er litt av sjarmen. Fant en annen nå som er gjort virkelig mye teknisk på, alt fra motor til bremser er byttet hos merkeverksted. Da kom den på 152 000 inkludert alt.

 

Det blir høye summer uansett for en slik type bil, men man får jo mye for pengene også.

Lenke til kommentar
Det han har handlet seg er strlkne eksemplarer da,

med skinninteriør, fine AM-felger og dekk godkjent for Norge,

den ene også ferdig stylet på hans bestilling ;)

Den hn hentet fra USA måtte ha nye baklykter, så det kom i tillegg på den..

 

Har ikke fått tak i han enda, men prøver igjen litt seinere :)

 

Ja - det kommer jo veldig ann på hva som følger med på bilen. Personlig er jeg kun interessert i en standard versjon, som ikke er gjort noe med, da dette er litt av sjarmen. Fant en annen nå som er gjort virkelig mye teknisk på, alt fra motor til bremser er byttet hos merkeverksted. Da kom den på 152 000 inkludert alt.

 

Det blir høye summer uansett for en slik type bil, men man får jo mye for pengene også.

 

Kan jeg spørre om du noen gang har prøvd en slik bil?? Den er nemlig ikke spes morsom å kjøre i standard utgave.

Med 4x4 og "oppgradert" motor så hjelper det litt, men det er fortsatt en kjedelig bil, så PRØV litt forskjellig før du bestemmer deg ;)

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre om du noen gang har prøvd en slik bil?? Den er nemlig ikke spes morsom å kjøre i standard utgave.

Med 4x4 og "oppgradert" motor så hjelper det litt, men det er fortsatt en kjedelig bil, så PRØV litt forskjellig før du bestemmer deg ;)

 

Jeg har faktisk aldri prøvd den, kun sett den mye live og fått for-kjærligheten sånn egentlig. Når jeg skrev standard utgave så mente jeg ikke i form av motor, men karosseri o.l. Vil ikke ha en bil som det er gjort alt for mye på, da dette vil jeg gjøre selv. Derimot skrev jeg tidligere at turbo er et must, da jeg ikke er interessert i en "død" Chrysler-motor.

 

4x4 ville helt klart vært drømmen, og motoren vil selvfølgelig bli tunet litt ved å oppgradere enkelte deler til litt høyere kvalitet utenom stock.

 

Derimot er det alltids litt lurt å prøve litt diverse først, men synes at dette er en av de fineste, iallefall i forhold til modell og pris. En av mine venner hadde en Nissan 200SX S14a - den gikk ganske godt, så har sansen for biler med litt "trykk" i.

Lenke til kommentar
Glemte å si at 2 av de han jeg kjenner har vært 4x4 :)

Morsom bil etter at han fikk justert opp litt ja..

 

 

Er det 4x4 så går helt klart prisen opp, da disse er ganske sjeldne. Prøver å skamfare nettet for å finne det ultimate kupp. Drømmemodellen er HELT klart Eclipse GS-T Spyder 1999-modell eller Eclipse GSX 1999-modell. *surk*

Lenke til kommentar

Vær obs på at kun GS-utgaven har vært solgt utenfor USA, og at derfor er alle GST/GSX amerikanske. Alle amerikanske Eclipser (inkludert GS) kan KUN godkjennes på unntaksregelen (§1-15). Dvs, bilen må være DØNN ORIGNAL ved visning, og for alltid etterpå. Du har egentlig ikke lov å bytte felger en gang.

Lenke til kommentar
Vær obs på at kun GS-utgaven har vært solgt utenfor USA, og at derfor er alle GST/GSX amerikanske. Alle amerikanske Eclipser (inkludert GS) kan KUN godkjennes på unntaksregelen (§1-15). Dvs, bilen må være DØNN ORIGNAL ved visning, og for alltid etterpå. Du har egentlig ikke lov å bytte felger en gang.

 

Dette var jeg ikke klar over. Samtidig har jeg jo sett flere T-utgaver med senkesett, felger, modifsert innmat osv. En arbeidskollega av min venn dyttet til og med inn en EVO-motor i sin.

 

Hvordan er dette mulig da?

Lenke til kommentar
Dette var jeg ikke klar over. Samtidig har jeg jo sett flere T-utgaver med senkesett, felger, modifsert innmat osv. En arbeidskollega av min venn dyttet til og med inn en EVO-motor i sin.

Før var det mulig å registrere USA-biler med TÜV-dokumentasjon (slik de gjør med USA-Eclipser i Tyskland og andre land). Men for ca 4 år siden fant Vegvesenet ut at TÜV sin dokumentasjon muligens ikke er rett for USA-versjonen av bilen, og blir derfor ikke godtatt. Dette er forøvrig bare en påstand fra Vegvesenet, de nekter å faktisk sjekke bilen opp mot dokumentasjon. Det er vi som må dokumentere at dokumentasjonen er riktig (bekreftelse fra TÜV hjelper ikke). Vegvesent tror de vet bedre enn en av verdens største biltestings-organisasjoner. :w00t:

Jeg var såpass heldig å bli den første i Norge som ble nektet registrering av USA-Eclipse på grunn av dette (må bygge den om til original). Kjekt, siden jeg fikk bekreftet fra Vegvesenet at TÜV-dokumentasjon var godt nok, før jeg importerte bilen. Virkelig folk en kan stole på.

 

Å modifisere motor/eksteriør er jo selvsagt mulig å gjøre selv om det ikke er lovlig - problemet oppstår bare når du blir stoppet av vegvesenet (muligens EU-kontroll også). Muligens også forsikrings-problemer ved ulykke.

 

 

(Klarte å rote til EDIT-funksjonen på forrige innlegg)

 

EDIT: Denne har i følge eier aldri vært i USA?

I USA har den vært, siden det er der ALLE Eclipser blir produsert. :)

Kan imidlertid være den ble importert ny, uten å registreres i USA først, men det har jo ikke noen betydning.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Før var det mulig å registrere USA-biler med TÜV-dokumentasjon (slik de gjør med USA-Eclipser i Tyskland og andre land). Men for ca 4 år siden fant Vegvesenet ut at TÜV sin dokumentasjon muligens ikke er rett for USA-versjonen av bilen, og blir derfor ikke godtatt. Dette er forøvrig bare en påstand fra Vegvesenet, de nekter å faktisk sjekke bilen opp mot dokumentasjon. Det er vi som må dokumentere at dokumentasjonen er riktig (bekreftelse fra TÜV hjelper ikke). Vegvesent tror de vet bedre enn en av verdens største biltestings-organisasjoner. :w00t:

Jeg var såpass heldig å bli den første i Norge som ble nektet registrering av USA-Eclipse på grunn av dette (må bygge den om til original). Kjekt, siden jeg fikk bekreftet fra Vegvesenet at TÜV-dokumentasjon var godt nok, før jeg importerte bilen. Virkelig folk en kan stole på.

 

Dette var jo noe dritt. Da får jeg gå i tenkeboksen og se hva jeg skal gjøre.. Nå brast drømmen litt må jeg si ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...