Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Er på jobb og har fått ansvar for å vaske en bil hvor det ble glemt en pose med reker i steikende solskinn. Kan tenke dere selv hvordan det er å kjøre rundt i en bil som lukter reker.

Hva er det beste å bruke her? Er en stund siden dette så bilen er luftet og vasket før. Kan heller ikke finne hvor lukta kommer fra. Den ligger gjennom hele bilen.

Hva vil være det beste å bruke her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst en gassmaske med Wunderbaum i,

så en gallonkanne med Meg`s APC og høytrykksspyler med steam?

Nei uff, dette kan ikke være særlig herlig :/

Nei, seriøst:

APC som rensemiddel på området lukta sitter, Odor Eliminator og New Car Scent bør gjøre susen :)

Lenke til kommentar
Først og fremst en gassmaske med Wunderbaum i,

så en gallonkanne med Meg`s APC og høytrykksspyler med steam?

Nei uff, dette kan ikke være særlig herlig :/

Nei, seriøst:

APC som rensemiddel på området lukta sitter, Odor Eliminator og New Car Scent bør gjøre susen :)

Problemet er at jeg ikke kan finne selve kilden... det lukter det samme over alt.

De rensemiddlene du nevnte der, må de bestilles fra nett eller finner jeg dem på biltema etc?

Lenke til kommentar

Dette har jeg faktisk sett en som gjorde selv :lol:

Når jeg gikk rolig bort for å spørre hva hun gjorde sa hun at vinduene

var skitne og at hun måtte vaske de :p

Edit: Så nå at jeg skreiv i full latterkrampe og gjentok meg selv litt der ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Jobber på bilverksted og har vært borti lignende tilfelle.

Fisk i pose bak førersete på dørkmatten. Så glemmer fyren av at fisken og parkerer konebilen for noen dager.

Når fruen i huset skal ta bilen noen dager senere er makkefluen allerede begynt å legge sin elsk på kjøretøyet.

Den bilen ble ribbet helt for tekstiler. Kun taktrekk og dørpaneler sto igjen. Alt annet renset jeg og luftet jeg grundig.

Monterte bilen sammen og det var suksess. Trodde jeg.....

Det viste seg at lukten kom tilbake igjen etter noen dager i sommervarmen. Mye bedre en før vask, men en svak eim hang forsatt igjen. Denne har heldigvis blitt mindre og mindre merkbar.

Så. Jeg må bare advare deg. Dersom posen lak ut væske og noe har havnet i det formstøte teppebelegget ville jeg ha anbefalt bytting av dette. Husk å sjekk om det er flere lag under (støydempning)

Er bilen forsikret med kasko bør du vurdere å få dekket skaden slik.

Jeg fakturerte jobben jeg gjorde med ca 10000kr

EDIT: Jeg renset self taktrekket og dørpanelene, men disse ble ikke demontert...

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar
Jobber på bilverksted og har vært borti lignende tilfelle.

Fisk i pose bak førersete på dørkmatten. Så glemmer fyren av at fisken og parkerer konebilen for noen dager.

Når fruen i huset skal ta bilen noen dager senere er makkefluen allerede begynt å legge sin elsk på kjøretøyet.

Den bilen ble ribbet helt for tekstiler. Kun taktrekk og dørpaneler sto igjen. Alt annet renset jeg og luftet jeg grundig.

Monterte bilen sammen og det var suksess. Trodde jeg.....

Det viste seg at lukten kom tilbake igjen etter noen dager i sommervarmen. Mye bedre en før vask, men en svak eim hang forsatt igjen. Denne har heldigvis blitt mindre og mindre merkbar.

Så. Jeg må bare advare deg. Dersom posen lak ut væske og noe har havnet i det formstøte teppebelegget ville jeg ha anbefalt bytting av dette. Husk å sjekk om det er flere lag under (støydempning)

Er bilen forsikret med kasko bør du vurdere å få dekket skaden slik.

Jeg fakturerte jobben jeg gjorde med ca 10000kr

Ok ja...

Er en leasingbil som skal leveres inn om ikke mange månedene så det blir vel en kraftig regning. Skal hvertfall bort å høre med noen som driver med rensning av bil å høre hva de tar for arbeidet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...