Skyax Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei Skal kjøpe meg en ny sekk. Tenkte på rundt 90L. Trenger ikke større vertfall. Skal brukes fra alt til lange turer på 10 dager, til kansje bare en overnatting. Noen forslag til bra sekker jeg bør kjøpe? Skal brukes ofte, så vil ikke ha noe dritt.... Så litt på denne: http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=84219 Kommentarer? Endret 17. juni 2009 av Skyax Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Oh, denne må jeg følge med på. Er ute etter en liknende sekk selv. Et tips er kanskje å prøve sekken før man kjøper? Tror man kan få mye hjelp hvis man drar til en sportsbutikk og hører med dem. Bor du i/rundt Oslo har du jo flere villmarksbutikker som har go peil. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Et tips er kanskje å prøve sekken før man kjøper? Å prøve er en selvfølge – men husk å prøve med en god del vekt i. Hiv gjerne oppi noen telt og litt annet skrammel man finner i sportsbutikken. Vet ikke om det er spesielt mange dårlige valg – er fornøyd med min fra Bergans, uten at det trenger å bety at det er det eneste rette valget. (Min heter Trollhetta, finnes i litt forskjellige str og kostet kanskje 2500.) Endte med denne sekken selv om jeg egentlig hadde sett for meg at jeg skulle kjøpe en dyrere modell, Bergans-sekken passet veldig godt på min rygg. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Tur på 10 dager med 90L sekk hørtes litt snaut ut. Eller baserer du deg på hytter og etterforsyninger av mat? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Jeg er i utgangspunktet ute etter en økonomisekk, men som likevel ikke er så dårlig at den ødelegger turen. Er blitt anbefalt denne av "fjellfolk" - på grensen til det jeg hadde tenkt i pris, men for deg holder den seg godt innenfor budsjettet: http://www.gsport.no/Misc/Product/?query=t...id=712713(BC_7) Kanskje finnes den med enda større volum. Endret 7. juli 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
t-jelsa Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Visse ting må du huske viss du skal kjøpe tursekker av billig sort, de har ofte litt rare løsninger på ting..Jeg mener ikke at den sekken trenger og være dårlig, men det er ofte at de billigere sekken har litt merkelige løsninger på ting jeg har en "lundhags" 75/80 L sekk..er veldig fornøyd med den! men det er en personlig sak for som sagt så må mann prøve sekken for og finne ut hvilken sekk som passer best til din rygg!! men xxl pleier som regel være den billigeste plassen.. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Kjøpte en Bergans Trollhetta for et par måneder siden, ganske fornøyd, muligheter for å åpne hele baksiden som en bag, så det er en ideel sekk man kan ta med seg på ferie også. 85 liter + 10 liter i "dagstursekk". Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg fikk den med noe personalrabatt og ga 1200 kroner tror jeg, men den ligger vel på rundt 2.000 ser det ut til http://shopping.kelkoo.no/ss-bergans-trollhetta.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå