Gå til innhold

hjelp til kjøp av bærbar PC til photoshop CS4. pris ca 5000 +/-

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en ny laptop da min Dell inspiron 9300 begynner å bli gammel og slitt.

Hvordan maskinen presterer på spill er mer eller mindre uvesentlig, men jeg ønsker at den skal klare bildebehandling av RAW filer i photoshop CS4 problemfritt.

Jeg er litt usikker på hva jeg skal se etter av spesifikasjoner for å finne en god maskin til disse oppgavene. De eneste absolutte kravene er derfor at maskinen må ha gode ytelser i photoshop og ha en bra skjerm. Skjermstørrelsen bør helst være ca 15"

Jeg er takknemlig for alle svar og tips til bærbar jeg kan kjøpe.

Mvh sskog

Endret av sskog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det var en ok artikkel. Basert på den kan det virke som om en rask 2-kjerners feks E8400, en rask disk feks SSD og 64 bit OS med mye ram er et bra oppsett for privat bruk til denne type applikasjon. Skal en ha 4-kjerners så vil hastigheten her også være viktig. Feks en treg 4 kjerners som feks Q8200 vil ikke være å foretrekke fremfor E8400.

En bærbar vil derfor det være lurt å ha en rask prosessor feks P8700

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Er nesten i samme situasjon som trådstarter så i stedet for å starte en ny tråd, tenkte jeg å henge meg på her. Skal i hovedsak bruke laptopen skole/studie i tillegg til film- og bilderedigering (photoshop). Hadde egentlig bestemt meg for Acer sin aspire 6930 med ati4650 men etter å ha undersøkt mer ble jeg mer i tvil om den er så bra..

Kommer nok også til å bruke den til litt spilling, men viktigste er at den kan handle Photoshop bra. Er også en fordel at den er forholdsvis lett å ta med seg, så størrelsen spiller en rolle.

13"-16" skjerm ( jo mindre jo bedre)

min 250gb HDD

min 3gb ram

Så hva er det beste kjøpet til ca. 7000?

jeg kan få Acer Aspire 6930,500GB.GF9600 GT-1GB DVD – for kr 6890,- er det et godt kjøp?

Endret av Milapse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...