Cruentus Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Jeg ser det er maaange som skriver negative erfaringer fra Pixmania. Er dette en butikk jeg bør holde meg unna ? Og forresten er Pixmania norsk ? Tenkte da om jeg må betale en sinnsyk toll om den ikke er norsk for jeg hadde tenkt å bestille en tv fra de. Setter stor pris på tilbake meldinger. Takk Endret 17. juni 2009 av Cruentus Lenke til kommentar
svingstang2 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg ser det er maaange som skriver negative erfaringer fra Pixmania.Er dette en butikk jeg bør holde meg unna ? Og forresten er Pixmania norsk ? Tenkte da om jeg må betale en sinnsyk toll om den ikke er norsk for jeg hadde tenkt å bestille en tv fra de. Setter stor pris på tilbake meldinger. Takk veel... jeg prøvde å handle hos dem en gang og det gikk ikke akkurat som planlagt, holder meg unna i fremtiden.. tror de egentlig er franske, men kom til sverige da jeg prøvde å ringe dem... Lenke til kommentar
riroil Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Ha respekt for tilbakemeldingene. De er franske, men prisene på pixmania.no er inkludert moms. Problemene kommer om eller når du må returnere noe enten på reklamasjon eller angrefrist. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg har de siste 5 årene handlet stort sett alt av elektronikk på nettet og Pixmania er en av nettsidene jeg aldri ville bestilt noe mer enn et minnekort fra. Dette mtp mye arbeid rundt det å sende inn et produkt for rep på garanti/reklamasjon. Jeg er også MEGET tvilsom til at du vil oppleve en smertefri behandling når man reklamerer på et produkt som er utenfor garantitid men innenfor norsk reklamasjonstid. Jeg ville personlig ALDRI handle TV fra Pixmania, men heller betale en tusenlapp ekstra for å kunne forholde meg til en norsk nettbutikk. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Enig med Rookie. IKKE kjøp fra Pixmania, bedre å betale mer et annet sted. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Store varer som feks. TV kan bli vanskelig uansett nettbutikk, sitter på "landsbygda" og rekner med at en TV som lager problem må sendes et stykke, enten butikken er norsk eller utenlandsk - det er ingen verksteder med kunnskap på TV i endel mils omkrets... Handla et D-lin Pci-e trådløst kort fra de pga. pris, ca. 30% under norske webshopper, har et slikt kort fra før som har fungert over et år. Denne vara kan eg overleve om det blir kluss i forhold til Pixmania, 500,- kan lett "avskrives", en TV til 5 - 15.000,- kan vel ingen "avskrive" om den svikter.. Lenke til kommentar
Fjellsboe Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg kjøpte en blu-ray spiller fra pixmania. Måtte punge ut 350,- for å returnere den til frankrike på angrefrist. Det sugde. Min far kjøpte en platespiller som var defekt, når han ringte pixmania kundeservice så fikk han dem til å sende UPS som kom og hentet spilleren. Så .... både og .... personlig kommer jeg nok ikke til å handle mer derfra, rett og slett pga stresset med å få sendt ting til/fra Frankrike. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Litt fakta: Pixmania er en norsk nettbutikk, men den har hovedkontor og lager i Frankrike. Med norsk nettbutikk mener jeg at de forholder seg til norsk forbrukerlovgivning, norsk skatte og avgiftlovgining. Norsk organisasjonsnummer er 990 912 262. Norsk kontor finnes i Oslo, men jeg regner med at de driver som andre aktører, med diverse felles kundestøttekontorer. Pixmania er ellers et selskap i FotoVista SA, som igjen er et selskap i samme konsernet som Elkjøp. Perosnlig har jeg handlet flere ganger på Pixmania, uten problemer, men har heldigvis ikke måttet ty til retur. Alle kommentarer om moms, forbrukerrettigheter etc kan således sees bort fra. Kommentarer om leveringstid, kundeservice og lang tid på returer er reelle, da dette er kjent fra andre land Pixmania er etablert i. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Takker for alles innlegg og synspunkter. Tror jeg styrer unna pixmania og betaler eventuelt litt ekstra fra ett annet sted. Endret 18. juni 2009 av Cruentus Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Du gjør et godt valg ved å ikke kjøpe fra Pixmania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå