Gå til innhold

Modda musa mi, men den lyser dårlig!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg modda Dual optical'en min for noen timer sia nå.. Men lurer på om musa gir hele 5v? Siden lyset blir svakere når den står stille..

 

Når jeg testa på 5v fra dataen så lyste den noe sykt, men nå er den bare blå.. :roll:

 

Noen som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg modda Dual optical'en min for noen timer sia nå.. Men lurer på om musa gir hele 5v? Siden lyset blir svakere når den står stille..

 

Når jeg testa på 5v fra dataen så lyste den noe sykt, men nå er den bare blå.. :roll:

 

Noen som har gjort dette før?

Kommer kanskje litt på hvor du hentet 5V i fra. Men nå skal det sies at 5V i fra PS/2 er litt merkelig. Den klarer ikke å levere så veldig mye har jeg lest et sted. Var en fyr som sleit med noe alla det samme greiene. (Eller så var det på PS/2'n til tastaturet). MEN, siden du bruker en Dual Optical regner jeg med at det er USB, og da skulle du ikke ha det samme problemet. Med mandre ord du ikke trekker ut mer strøm en hva USB bussen klarer å levere. Prøv å disconnect noe annet USB utstyr du har. (om du ikke har en powered hub).

 

PS: dumt spørsmål. Hva med resistorere og slikt, noe forskjell der på da du testa i kabinettet enn nå hvor dioden(e) er i musa?

Lenke til kommentar

(Prøver på nytt i riktig tråd denne gangen) :woot:

 

Kom plutselig på en ting.

Tok du ut de gamle LED'ene og byttet med nye?

 

I såfall kan det godt være at LEDsa du kjøpte garantert ikke er 5V, og dermed lyser de mye sterkere når du kjører dem direkte på 5V enn ca 1.7V som de mest sannsyneligvis skal ha. (Derfor vil de lyse myes sterkere når du testa dem direkte på 5V til PC'n. Om du ikke brukte riktig resistor that is).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Når du ikke beveger musa så har den en mye mindre lys intens enn om du bruker den. Ut ifra det du skriver så virker det veldig normalt. Har selv modda min med 5V og blått og den lyser/virker som den skal. Selvfølgelige fettere nå enn da den var ny

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...