painless Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei jeg har hatt problemer med at pc'en fryser har også en tidligre post her. Jeg trodde det fungerte som det skulle, men det ble like ille igjen. Jeg fant ut at det ikke er problemer med noe hardware. Problemet ligger i torrent programmet. Når jeg skal laste opp filmer jeg har laget så fryser pc'en etter alt fra 5-15 min (noen ganger lenger). jeg har prøvd ulike clienter, A Vuze, uTorrent. Men samme problemet, så prøvde jeg et veldig enkelt program Bittornado og da fungerte det helt fint, og pc'en har ikke hatt noe problemer med frys\slå seg av. Men jeg vil jo helst bruke Vuze elelr utorrent da disse er overlegne. noen som har peiling på hva problemet kan være? hvorfor fryser pc'en ved bruk av torrentclieter som bruker litt minne? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Om pc'en fryser fullstendig, (Du kan feks ikke slå av caps lock indikatoren på keyboardet) er det lite trolig at det er programmet direkte som får pc'en til å fryse. Lenke til kommentar
painless Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Hei jeg har hatt problemer med at pc'en fryser har også en tidligre post her. Jeg trodde det fungerte som det skulle, men det ble like ille igjen. Jeg fant ut at det ikke er problemer med noe hardware. Problemet ligger i torrent programmet. Når jeg skal laste opp filmer jeg har laget så fryser pc'en etter alt fra 5-15 min (noen ganger lenger). jeg har prøvd ulike clienter, A Vuze, uTorrent. Men samme problemet, så prøvde jeg et veldig enkelt program Bittornado og da fungerte det helt fint, og pc'en har ikke hatt noe problemer med frys\slå seg av. Men jeg vil jo helst bruke Vuze elelr utorrent da disse er overlegne. noen som har peiling på hva problemet kan være? hvorfor fryser pc'en ved bruk av torrentclieter som bruker litt minne? Det er problemet det er ikke noe tvil! har prøvd "alt" annet. Jeg tror det har noe med Ram'en og at det blir noe feil der ved java programmer. Dog alt dette skjedde etter jeg isntalerte Jensen air:link trådløs nettverkskort. Har lest en del rundt på nettet og det er fler enn meg som har hatt samme problemet. men uten at de har fått noe svar på hvorfor det er sånn eller hva man kan gjøre for å få det til å fungere igjen. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 At datamaskinen fryser kan skyldes veldig mye rart. Det eneste måten å komme frem til hva det er, er å feilsøke problemet. Om du har et PS/2 keyboard kan du prøve å manuelt krasje maskinen når feilen oppstår. Lenke til kommentar
painless Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 At datamaskinen fryser kan skyldes veldig mye rart. Det eneste måten å komme frem til hva det er, er å feilsøke problemet. Om du har et PS/2 keyboard kan du prøve å manuelt krasje maskinen når feilen oppstår. Problemet har jeg funnet ut av. jeg lurer på hvordan jeg kan fikse det Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hva er problemet da? Et program kan ikke få en pc til å fryse fullstendig. Endret 17. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hva er problemet da? Et program kan ikke få en pc til å fryse fullstendig. Kan det vel! Har du Nod32 installert? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Nei det er fysisk umulig. For å få en pc til å fryse fullstendig (Altså at feks indikatorlysene på keyboardet ikke kan slås av og på) må programmet kunne kunne høyne IRQL til over softwarenivå (Over 2) slik at keyboardet ikke blir responsivt. For et program som kun kjører i user mode blir det umulig. Selv om man starter et spill og man ender opp med en blåskjerm i spillet betyr ikke dette at spillet er problemet. Spillet kan utnytte feks funksjoner i lydkort og skjermdriveren som får blåskjermen til å oppstå men er allikavel til syvende og sist lydkort eller skjermdriveren som er skyld i blåskjermen, ikke spillet. Endret 17. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
painless Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 At datamaskinen fryser kan skyldes veldig mye rart. Det eneste måten å komme frem til hva det er, er å feilsøke problemet. Om du har et PS/2 keyboard kan du prøve å manuelt krasje maskinen når feilen oppstår. Problemet har jeg funnet ut av. jeg lurer på hvordan jeg kan fikse det Problemet er at etter jeg instalerte Jensen Air:link nettverkskort(usb) Kan jeg ikke bruke tyngre torrent programmer som krever mer ram og bruker java. Det fryser bare helt og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å bruke reset knappen. Så jeg lurte på om hva jeg kan gjøre for å kunne bruke disse programmene siden min pc ikke takler det for øyeblikket. FØr jeg installerte trødløse kortet hadde jeg inget problem med dette. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Da er det rimelig å anta at driveren til nettverkskortet trigger det at maskinen fryser. Har du prøvd forskjellige drivere? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
painless Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Da er det rimelig å anta at driveren til nettverkskortet trigger det at maskinen fryser. Har du prøvd forskjellige drivere? jeg har prøvd både de som følger med og de nyeste jeg fant. Men desverre utgjorde det liten forskjell: En liten update: Nå fryser pc'en også når jeg bruker Bittornado, det gikk bra 1 hel dag. Så nå får jeg ikke lastet opp noe torrenter i det hele tatt. Er helt lost her jeg nå. Får vel bare kvitte meg med det drit nettverkskortet -_-. Pc'en fungerer helt normalt og fryser ikke før jeg starter et torrent program.. så 5-15min senere så er det fryst (kan ikke skru av og på lys på tastatur eller noenting) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå