Gå til innhold

Videoguide: Hvordan installere og ta ibruk ChickHen rev2 og CFW Loader 3.1 på alle typer PSP.

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk, mekket akuratt denne guiden for konsollguiden.no, og ville dele den her:

psp_guide.jpg

I denne videoguiden tar vi for oss hvordan man installerer ChickHEN rev2 + CFW Loader på alle typer PSP slim modeller.

I denne guiden tar vi for oss hvordan man installerer og tar i bruk Custom Firmware M33 på en PSP-2004 slim med TA-088,v3 hovedkort eller PSP-3000 serien av alle typer.

Det avhenger først at du ikke har høyere firmware enn 5.03, så dobbelt sjekk dette ved å gå på System Settings, System Information og sjekk System Software som anvist på bilde under:

vlcsnap-7785805.jpg

Har du lavere firmware enn 5.03 trenger du oppgradere til denne før du laster inn ChickHEN, oppdateringen medfølger i nedlastnings pakken under så det er bare å fulge instruksene der.

Programvarene du trenger for å modifisere din PSP til å støtte avspilling av backup spill er som følger:

a) Sony PSP OFW (Originale firmware) versjon 5.03

b) ChickHen rev2 mod2

c) Custom Firmware Loader 3.1

Men for å gjøre ting mye enklere har vi allerede pakket sammen en mappe med alt av programmer ferdig satt opp, så om du nedlaster pakken i linken som følger behøver du kun å pakke den ut og legge innholdet i roten på ditt minnekort: Ferdig_ChickHEN_r2___5.03_OFW___CFW_Enabler_3.1.rar

Grunnen til at vi her på Konsollguiden lager denne guiden er fordi det pr dags dato ikke har blitt kompilert noen ordentlig 100% fungerende guide der ute for ChickHen installasjonen, så vår tekniker har søkt rundt om på nettet og med litt hjelp fra IRC satt sammen noe som fungerer perfekt. Vi håper denne guiden hjelper akuratt deg til å få backup spill igang på din Sony PSP.

Her er videoguidene, med tekst punkt for punkt under:

Del 1/2:

Se filmen hos Youtube

Del 2/2:

Se filmen hos Youtube

1)

Pakk ut og kopier innholdet i "Ferdig_ChickHEN_r2___5.03_OFW___CFW_Enabler_3.1.rar" til rotkatalogen på ditt PSP minnekort.

2)

Hvis din PSP har noe lavere firmware enn 5.03, oppdater til 5.03 ved å gå på Game og Memory Stick, velg alternativet for 5.03 update.

3)

Ha en UMD disc klar, enten video eller spill, sett disc'en inn i din PSP før du starter opp, deretter start opp og la disc'en autoboote. Deretter avbryt loadingen, for video når den play symbolet kommer opp nederst i venstre hjørnet og for spill når det hvite Sony PSP bilde kommer opp.

4)

Deretter sett inn disc'en på nytt, og la loading av introen ta plass (dvs miniatyrbilde av spillet/filmen).

5)

Deretter gå på Photos og trykk ned til Memory Stick.

6)

Det er nå det blir vanskelig, du må trykke på X knappen meget hurtig til bilde mappen kommer opp, uten å laste opp/åpne noe bilde. Poenget her er å få din Sony PSP til å loade miniatyr bildene kjapt nok uten å merke at det er noe galt. Du må restarte hele prosedyren om du ikke trykker X kjapt nok, din PSP vil fryse, eller åpner opp ett av "eggomlett"-bildene.

7)

Når du har suksessfult klart å loade ChickHEN ved å la din Sony PSP loade .tiff filen, vil skjermen på din PSP bli grønn (som anvist på bilde under) og den vil restarte automatisk.

vlcsnap-7786078.jpg

8)

Deretter gå på System Settings, System Information og sjekk System Software for å se om du har 5.03 ChickHEN R2.

vlcsnap-7786170.jpg

9)

Nå begynner morroa! Gå på Game og deretter Memory Stick og velg CFW Loader.

10)

Du vil da få opp CFW Loader programmet, og velg "Flash and Start" som anvist på bilde under.

vlcsnap-7786283.jpg

11)

Når CFW Loader programmet er ferdig med sin jobb vil du havnet tilbake i din Sony PSP originale meny, her kan du nå trykke på select knappen, og du vil få opp den kjente Dark Alex m33 menyen (som anvist på bilde under) velg deretter å sett UMD ISO MODE til M33 Driver, dette vil tillate din PSP å kjøre backup ISO filer rett fra X:\ISO\ mappen. Men om du får problemer med å kjøre UMD disc'er i etterkant av denne instillingen velger du bare å sette den tilbake til Normal.

vlcsnap-7786443.jpg

12)

En sidenotis, du kan også ta backup av dine egne Sony PSP UMD disc'er ved å gå inn i Dark Alex m33 menyen å velge USD DEVICE og sette verdien til UMD DISC, dette vil tillate USB oppkoblingen å vise innholdet på din UMD disc istedenfor innholdet på ditt minnekort. Du vil da få opp innholdet på din PC som en ISO fil som du kan kopiere til pcen, og så tilbake til minnekortet i etterkant når du har endret verdien til USB DEVICE tilbake til MEMORY STICK.

13)

VIKTIG! Dette er på ingen måte permanent, så om du vil beholde denne ChickHEN modusen må du ALDRI skru av din Sony PSP helt, kun sette den i hvilemodus ved å trykke kjapt på strømknappen og lade opp din PSP nå og da når det trengs. Om strømmen forsvinner helt, ved at du tar ut batteriet, skrur den helt av eller at batteriet blir flatt, vil din PSP settes tilbake til originale 5.03 instillinger. Og da må hele denne prosedyren guiden omtaler foretaes på nytt.

Vi her på Konsollguiden vil takke teamet bak ChickHEN, Dark Alex og ett par gutter fra IRC som hjalp meg å sette sammen denne guiden: Suca og HtheB @ #psp efnet.

Denne guiden hadde ikke vært mulig uten dem.

Bare å spørre om noen har noen spørsmål :)

Endret av pastortom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

meget bra guide... dette er det mange som leter etter...:) kunne gjerne tenkt meg lenk til programene som må installeres og slikt, sånn at du har alt som trengs til og få til detta i denna guiden...

må detta gjøres hver gang du skrur på psp'en eller er det m33 konstant etter at du har kjørt i gjennom flash'en...?

Lenke til kommentar
meget bra guide... dette er det mange som leter etter... :) kunne gjerne tenkt meg lenk til programene som må installeres og slikt, sånn at du har alt som trengs til og få til detta i denna guiden...

må detta gjøres hver gang du skrur på psp'en eller er det m33 konstant etter at du har kjørt i gjennom flash'en...?

Oppdaterte guiden med tekst og bilder fra konsollguiden, bare ville legge ut videoene så fort dem ble ferdig igår :)

Dette er på ingen måte permanent nei, så du må sørge for å sette din PSP i hvilemodus (ved å kort trykke på power knappen) for å bevare Custom Firmware.. Minnekort og UMD disc, samt wifi og annet er dog fult tilgjengelig å benytte seg av, og vil ikke på noen måte resette PSP'ens modus.

Skrur du din PSP av helt, enten ved at batteriet går tomt, at du tar ut batteriet eller skrur den av ved å holde inne strømknappen i 3 sekunder, så blir din PSP som den var før modifiseringen..

Jeg vil poste oppdatert info så snart det kommer en mere stabil og permanent løsning.. For de av dere med PSP-2004 uten TA-088,ver3 eller har lavere PSP modell, skal Pandoras batteri og Dark Alex sin CFW 5.0 M33-6 benyttes. Som er en 100% permanent løsning så snart man ikke oppgraderer til en nyere firmware. For mere info om hvordan dette gjøres er det bare å ta kontakt med meg via PM, da dette er litt mere teknisk enn DIY-guidene på forumer..

Endret av pastortom
Lenke til kommentar
Etter å gjort alt som du har sagt, så har jeg 5.03 m33, men når jeg slår av PSP'en, da er jeg tilbake til OFW 5.03. Hva har jeg gjort galt? Er det meningen at det skal skje?

Som jeg har forklart, så må du ikke skru av psp'en helt, bare sette den i hvilemodus ved å trykke kjapt på powerknappen og holde den kontinuerlig oppladet..

Skrur du den av forsvinner m33 og 5.03 er alt som gjenstår.. nemlig OFW'en..

Dette er den eneste muligheten pr idag på nyere psp'er desverre, men mere permanent mulighet vil komme, og da vil jeg oppdatere denne guiden..

Lenke til kommentar
Etter å gjort alt som du har sagt, så har jeg 5.03 m33, men når jeg slår av PSP'en, da er jeg tilbake til OFW 5.03. Hva har jeg gjort galt? Er det meningen at det skal skje?

Som jeg har forklart, så må du ikke skru av psp'en helt, bare sette den i hvilemodus ved å trykke kjapt på powerknappen og holde den kontinuerlig oppladet..

Dette er den eneste muligheten pr idag på nyere psp'er desverre, men mere permanent mulighet vil komme, og da vil jeg oppdatere denne guiden..

Da er det umulig å gå inn på recovery menu da?
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er det umulig å gå inn på recovery menu da?

Ja, fordi dette er den eneste muligheten på PSP-2004 med TA-88V3 og høyere pr dags dato..

Pff. Denne guiden er mye bedre, og den er ikke sånn at når du slår av så er du tilbake til 5.03 OFW.

http://www.youtube.com/watch?v=ipVkKmW7x7s

Feil,det du sikter til er for PSP-2004 modeller uten TA-88v3 og lavere.. Da bruker man såklart Pandora eller metoden han sikter til i videoen.. Min guide er for alle modeller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...