gamerman Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei Min laptop kom levert med Vista 32-bit og er av sorten: HP dv9500 Systemet: Core 2 Duo T7300 2GHz Nvidia GeForce Go 8600M GS 256MB (1GB TurboCache) 4 GB RAM Jeg lurer på om jeg får noen bedre ytelse av å installere Windows Xp 64 bit eller Vista 64 bit siden jeg har mer en 3 gb ram.. Leste også at man kan få tak i Vista 64-bit om man har produktnøkkel til 32 bit, stemmer det? When you buy Vista 32 bit, you can switch to 64 bit for free Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ja den kan kjøre 64-bit Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Ja den kan kjøre 64-bit Vil den bli noe mer ytelse av dette? Og kan jeg få tak i Vista 64 gratis pga at jeg kjøpte 32 bit? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Du får bedre ytelse ja. Men du må nok kjøpe ny OS og formatere hele PC-en på nytt. Hvis jeg var deg hadde jeg lastet ned Windows 7 gratis og ventet til den kom ut. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Du får bedre ytelse ja. Men du må nok kjøpe ny OS og formatere hele PC-en på nytt. Hvis jeg var deg hadde jeg lastet ned Windows 7 gratis og ventet til den kom ut. Nei da prøver jeg Windows 7 istedet, men hvordan er driverene til det? Dette er tross alt en laptop og tror driverene er litt annederledes der. Hvordan er egentlig XP 64 bit, Vista 64 bit og Windows 7 64 bit satt opp imot hverandre. Egentlig gir du meg svar med å si last ned Windows 7. Men finnes det noen ytelses bilder? Får google litt Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei, jeg har en acer 5920. Samme prosessor. Venter på mine 2x2 gb rambrikker nå. Win7 x64 var pløgg&plei for min del. Win7 støtter det aller meste av nyere dato, mer enn vista gjør (det er i allefall min oppfattning). Hvis du har problemer med å finne drivere, så kan du bare legge inn Vista-driverne. Det pleier å fungere. Det er mye kjappere enn Vista var. Jeg ble overassket over ytelsesforbedringen, siden Win7 faktisk bygger på Vista... Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Hei, jeg har en acer 5920. Samme prosessor. Venter på mine 2x2 gb rambrikker nå. Win7 x64 var pløgg&plei for min del. Win7 støtter det aller meste av nyere dato, mer enn vista gjør (det er i allefall min oppfattning). Hvis du har problemer med å finne drivere, så kan du bare legge inn Vista-driverne. Det pleier å fungere. Det er mye kjappere enn Vista var. Jeg ble overassket over ytelsesforbedringen, siden Win7 faktisk bygger på Vista... Da var Windows 7 64 bit innstallert. 32 bit programmer er som så. har et lite problem met at vinduer noen ganger kan se ut som de lagger pitte litt når du legger de ned, men det virker som det gir seg plutselig eller om man refresher eller skifter bakgrunn. Windows 7 64 bit var knall kjappt! :O, slo seg av på 5-10 sek O_O Endret 17. juni 2009 av gamerman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå