DJ2009 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Hei Jeg har prøvd å skaffe meg en sommerjobb i vår, med blanende hell. I forrige uke fikk jeg tilbud om en sommerjobb på Meny (35 min buss fra meg) etter selv å ha ringt, men jeg utsatte avgjørselsen. Dette er på grunn av jeg ble innkalt til intervju på Kiwi som ligger i min hjembygd. Ettersom jeg må reise 45 x2 hver dag pga skole, vil jeg slippe det i sommer. Så hva gjør jeg? Hvor lenge tror dere jeg kan holde på en jobb før jeg "mister" den? Sa til meny at jeg skulle gi dem svar i løpet av uken, men føler for hver dag som går at de kan ha "erstattet" meg. Og Kiwi sa de skulle gi beskjed i løpet av uken, men har ikke hørt noe enna. Vil helst ha jobben på Kiwi, siden det er gåavstand. Men vil for all del ha jobb i sommer og tjene penger og jeg vet jo ikke om kiwi vil ha meg.. Så hva gjør jeg? Hvor lenge kan jeg vente? Endret 16. juni 2009 av DJ2009 Lenke til kommentar
gather Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Har du sagt i løpet av uken, så må du jo nesten gi de svar innen da. Hvis Meny gikk med på at du skulle gi de svar i løpet av uken burde de være såpass skikkelige at de faktisk holder jobben åpen ut uken. Vær obs på at de kan tenke arbeidsuken, så det kan være de forventer svar senest fredag. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Du ringer Kiwi og spør. Forklar at du har et annet jobbtilbud du må svare på, og jeg gjerne vil vite hvordan ståa er. Kan de ikke si noe må du nesten bare gjøre en vurdering. Meny BØR holde tilbudet vedlike så lenge de har lovt, så sånn sett burde det ikke være noe problem, men det er jo ikke noen tvil om at det finnes idioter der ute som gir f. i hva de har sagt... Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 kan jeg spørre hvor mye du tjener på jobbene? Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Ja, ringte til Kiwi i går, og de hadde ikke bestemt seg sa de. Men skulle selvsagt sagt at jeg hadde et annet jobbtilbud i "hånden" sånn at det på en måte ble et ultimatum til dem: Enten ansetter de meg nå, ellers ikke i det hele tatt. Det som jeg frykter om jeg venter til svar på KIWI, er om de vraker meg, og jeg deretter ber om jobben på meny, så har de funnet noen andre. Og jeg sitter igjen uten sommerjobb.. Er meget usikker om jeg skal ringe til meny og godta jobben eller vente til fredag på svar fra kiwi... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå