1337Technology Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei! Jeg tenkte på å kjøpe disse PC høytalerne: Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS,5 Satelitter og Subwoofer 550W RMS http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303911 Meningen er å koble høytalerne til: #1 PC #2 Playstation 3 #3 Get box HD PVR #1 Å koble høytalerne til pcen sier seg selv. #2 Men å koble dem til Playstation, så trenger jeg en optisk kabel? slik som denne? Monster Standard THX Fiber Optisk Kabel? Er det rett type? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=122702 #3 Get box HD PVR: Get boxen har ikke optisk kabel inngang, men R og L audio inngang. Så man kan bruke minijack 3,5 mm, men blir det samme kvalitetslyd som i optisk kabel? Er det mulig å ha optisk kabel med en ende som minijack 3,5 mm og som man kan plugge inn i R og L? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Z-5500 har vel en optisk og en coax digital inngang og analoge via 3.5mm jack. Optiske som du linker til er rett type, men ikke betal mye for merke der, digitalt signal er det ikke forskjell på samme hvilket merke. Eksempel på "kabel": Optisk "kabel" Get boksen skal ha coax digital lyd-utgang, der gjelder samme regel som for optisk, billig er like bra som dyrt. Eksempel på kabel: Coax digital Endret 17. juni 2009 av nahojdat Lenke til kommentar
1337Technology Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Z-5500 har vel en optisk og en coax digital inngang og analoge via 3.5mm jack. Optiske som du linker til er rett type, men ikke betal mye for merke der, digitalt signal er det ikke forskjell på samme hvilket merke. Eksempel på "kabel": Optisk "kabel" Get boksen skal ha coax digital lyd-utgang, der gjelder samme regel som for optisk, billig er like bra som dyrt. Eksempel på kabel: Coax digital Takk for svar. #1 Jeg er ikke sikker på hvor coax digital lyd-utgang er på Get boxen. Finnes utgangen? Her er baksiden av get boxen: http://img.custompublish.com/getfile.php/6...HDkontakter.jpg #2 Priser på kabler. Hvorfor er det så stor forskjell i priser på kabler når kvaliteten er det samme? Det er jo svindel. F.eks Monster Cable PS3 HDMI 2m koster over 1000 kr mens jeg kjøpte en hdmi kabel for 2-300 kr. Han skrev også at han var fornøyd med å kjøpe en hdmi kabel for over 1000kr, har han blitt lurt? "dette er heilt klart den beste hdmi kabelen som overfører både hd lyd og bilde fra ps3. 2 fluer i 1 smekk. kvalitet:)" http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332561 #3 PC høytalere vs Vanlige høytalere. Slik jeg ser det og forstår det så får man mye mye mer for pengene hvis man kjøper et pc høytaler anlegg for 3000 kr vs 3000 for et vanlig steroanlegg. Hvorfor er det slik? Hvis man kjøper pc høytalere til 3000 kr får man jo full pakke, kan bruke det til spill, filmer, tv, musikk osv. Kjøper man vanlig høytalere til 3000 kr for man kanskje noe under middels høytalere, og da har man ikke enda kjøpt forsterker. Så hvorfor er forskjellen så stor? Er vanlige høytalere overpriset? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 1: Øverst til venstre av de 6 kontaktene (sort) om jeg ikke husker feil. 2: Dette har vært diskutert mange ganger og det blir ca hver gang fastsatt at med digitalt signal så er det enten signal eller ikke, om man skal legge ut mer penger på kabel så er det mer for kvaliteten på selve pluggen (enkelte billige er dårlige og blir raskt slitt om man plugger fra og til ofte). enkelt søk om digitale kabler 3: ENKELTE PC-høyttalere gir mye for pengene, men da tenker jeg mer moro-faktor enn HI-FI. F.eks Logitech Z-5500 kan jeg trygt anbefale til enkelt surround oppsett som vanskelig slås i moro-faktor når man tenker på prisen, men det er desverre ikke like bra til musikk lytting. Når det kommer til stykket så er det langt mellom settene til PC som kommer opp i HI-FI klasse, der er det tryggere å kjøpe skikkelige saker. HI-FI må man betale litt mer for, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå