jeeee Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Når jeg åpner noe fra en internettside, (f eks "mine venner" på diskusjon.no, eller "besvar" i gjesteboka på nettby så det popper opp i et nytt vindu), så kommer det ikke frem det jeg skal ha opp, men istedenfor så fryser siden seg (den fanen som jeg åpnet det fra). Hvorfor skjer dette? Og siden siden er hengt går det heller ikke an å klikke den bort. Selv om jeg skrur dataen på og av flere ganger er den fortsatt der. Hvordan skal jeg få den bort, og ikke minst hvordan kan jeg forhindre at dette skjer? Det samme skjer på msn hvis jeg åpner noe fra "msn i dag". Msn henger seg og går ikke an å gjøre noe med. Så trenger litt hjelp Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det kan være det er noe med nettleseren din, prøv å bytt til Firefox eller Opera om du bruker Internet Explorer. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Vel om du virkelig har lyst til å finne ut hvorfor en Internet Explorer henger seg kan du jo se her: http://feilsoking.blogspot.com/2008/11/hen...t-explorer.html Uansett, de fleste heng i nettleseren skyldes et tredjepartstillegg som er blitt installert i selve nettleseren. Du kan jo sjekke hvilke tilegg som er installer å prøve å deaktivere dem for å se om problemet forsvinner. Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Bruker internet explorer, og vil gjerne fortsette med det for liker den best. Skal problemet kunne bli løst om jeg avinstallerer, og så innstallerer internet explorer igjen? Eller finnes det noe enklere? Og er det ikke heller noe med maskinen som er feil, for msn har vel ikke noe med IE og gjøre? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Sannsynligheten tilsier ikke at det er noe feil med netteleseren - bare med de tredjepartstilleggene som er aktivert på den. Windows live messenger vil jo bruke en del av tillegene som finnes i internet explorer for å vise det der Msn today vinduet. Endret 16. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Hva er tredjepartstilleggene som er aktivert på nettleseren? Ser nederst på den linken at det var noe med SkypeIEplugin. Lastet ned skype for en stund siden, og tror jeg kun har hatt dette problemet etter det, så er kanskje derfor det blir slik. Hvordan skal jeg fjerne SkypeIEpluginen? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Et tredjepartstilegg er et program som er tilrettelagt av en tredjepart for å utvide funksjonaliteten til nettleseren din. Det er egentlig to måter og finne og deaktivere tileggene. Om du velger verktøy på nettleseren og velger administrer tilegg og videre aktiver og deaktivere tilegg kan du gjøre det derfra. Den enkleste metoden for min del er å bruke Autoruns som kan lastes ned fra linken under: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb963902.aspx Da starter man bare Autoruns og velger fanen Internet Explorer for å få opp en liste over hvilke tilegg som lastes. Vær forøvrig sikker på at du kjenner til hva dette tredjepartstilegget gjør før du deaktiver det først. Og til sist under Tilbehør > Systemverktøy på start menyen finner du en mulighet til å starte Internet Explorer uten tillegg. Du kan jo prøve dette først. Endret 16. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Da har jeg fått fjernet alt med Skype, men fortsatt henger siden seg.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hva? Prøvde du å kjøre Internet Explorer uten tillegg fra systemverktøy først? Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Det funka da, men da kom ikke alle bilder og sånt frem ordentlig.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Vel om problemet forsvinner når man kjører uten tillegg er det rimelig å anta at problemet skyldes et tillegg. Dermed kan man deaktivere og aktivere mistenkelige tillegg en etter en til det er trolig at man har funnet den skyldige. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå