Gå til innhold

Bruker mye minne, etter installasjon av Windows Vista, enn om jeg ikke kjører noen tunge programmer?!

P4c1f1c

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettop installert hele pc min på nytt,og denne pc har jeg ikke bygd selv,kjøpt stasjonær.. men når jeg trykker Crtl+Alt+Del så sjekker jeg hvor mye ram maskina mi bruker, der står det: Logg for bryk av fysisk minne (altså ram'n) er 1,34GB :S , på tastaturet har jeg en som også sjekker ram bruk og den er på 40% hele tiden, uten at jeg bruker en eneste program eller no på pc.. , og gradeståkken ser jeg bare en blå linje bortover.. Er det normalt? ram min brukte ikke så mye før jeg installerte OS på nytt, har vista home edition.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1,34GB for Vista er egentlig ikke forferdelig mye. Du må tenke på at det alltids er masse programmer/prosesser som kjører i bakgrunnen, selv om du ikke har programmet oppe og bruker det.

Installere rett og nyeste driver kan også være til litt hjelp.

Chipsett, lydkort, skjermkort og nettverk er de fire store.

Lenke til kommentar
1,34GB for Vista er egentlig ikke forferdelig mye. Du må tenke på at det alltids er masse programmer/prosesser som kjører i bakgrunnen, selv om du ikke har programmet oppe og bruker det.

Installere rett og nyeste driver kan også være til litt hjelp.

Chipsett, lydkort, skjermkort og nettverk er de fire store.

Det er drøyk med 1,34 gb ram i bruk når pc er helt ny installert og jeg ikke bruker noen programmer, det har aldri skjedd :S Bør jeg installere OS på nytt kanskje?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er helt normalt.

Vista har en funksjon som heter Superfetch.

Den gjetter hvilke programmer du kommer til å trenge, og laster de i minne, for å kunne starte de raskt når de trengs.

Om du starter et program som trenger minnet, så slipper den det den forhåndslastet.

Lenke til kommentar

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...