Gå til innhold

Guitar Hero: Smash Hits suger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strengt tatt var det vel guitar-hero gutta som viste hvordan det skulle gjøres, for deretter å gjøre det en gang til med Rock Band :roll:

Men, siden låtlista er hele spillet, og Smash Hits ser ut til å ha utrolig mye bra låter - hvordan kan det da være så dårlig?

Lenke til kommentar

Vel. Først og fremst skal de ta betalt for et spill som inneholder KUN sanger de allerede har tatt betalt for. Det er frekt, for å si det mildt. Så har du spillmotoren, som ikke gir NOEN form for glede. Det var gøy med GHIII, det var uendelig vanskelig og mestre låtene på expert, men litt sloppy timing gjorde at du kunne hamre på noter slurvete og derfor var det gøy fordet. Det er helt utrolig at jeg får en nostalgisk følelse av å spille et GH-spill, selv om det er helt nytt. Slidesoloene er latterlige, og at man må slå flere strenger etter hverandre mens man holder andre strenger er pussig. Og hva i ALLE dager har de tenkt når de har lagt til de låtene som ikke er låter, men som bare er uendelig med frets? Don't get it.

Lenke til kommentar

Det gjev kanskje ikkje glede for deg, men garantert for andre. Forskjellane på GH:WT og RB er ikkje så store som GH3 og RB, men eg har akseptert at enkelte har ein tendens til å overdrive. Ikkje er det noko poeng i å diskutere heller, eg minnest den siste konsollkrigen.

GH:SM har vokal og trommer, noko du ikkje hadde på dei tidlegare GH-spela. Alle låtene er masterversjon, noko dei færraste var på tidlege spel.

Kva du meiner med låter som ikkje er låter er eg ikkje heilt sikker på, einaste eg kjem på er det som blir laga med Music Studio som kun er ein bonus for dei som er interessert.

Det er forresten ingen tvang til å kjøpe spelet, om du har alle tidlegare GH-spel og ikkje har noko behov for å kjøpe spelet så lar du ganske enkelt være. Faktum er at instrumentspel ikkje slo skikkeleg gjennom før GH3, då er det mange som ikkje har prøvd GH, GH2 og GH:80s. Dei fleste låtene er frå GH og GH2, kun 8 låter frå GH3.

Eg kjem til å kjøpe spelet ein gang når det kjem ut. Heilt greit at du er RB-fan, men kvifor du kjøper GH:SM og klager som dette forstår eg lite av.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Poenget er at dette er en standalone release. Derfor forventer jeg noe nytt, noe spennende, noe bedre enn GH: Metallica eller GH:WT. De kunne ha solgt disse låtene som DLC, enten i form av packs eller som enkeltsanger. Det er jo det RB gjør, de selger trackpacks for folk som ikke har tilgang til DLC, men de selges ikke som egne spill med heftige lanseringer. Jeg er bare lei av at de skambruker spillmotoren til å utgi ytterligere en elendig versjon av et utrangert spill.

Jeg er ikke ute etter noen krig, jeg var SVOREN GH-fan helt frem til de ødela det med WT, og med ødela så mener jeg at de lanserte et "nytt" spill som ser helt likt ut som det gamle, og som har nye funksjoner som hindrer spilleglede. Herlig.

Lenke til kommentar
Forskjellane på GH:WT og RB er ikkje så store som GH3 og RB, men eg har akseptert at enkelte har ein tendens til å overdrive.

Heaheaheah.. :w00t:

Dårlig RB/GH-humor + at det er seint..

---

nicoloco: Hvordan kan nye funksjoner som trommer og vokal ødelegge spillopplevelsen? Hvis du mener de nye purple notes-opplegget som du sikkert gjør så skjønner jeg litt mer, men det kan da umulig ødelegge så mye?

Lenke til kommentar
Well.. Siste i rekka, like dårlig som forgjengerene. Guitar Hero var jo magisk helt til Rockband-gutta kom og viste hvordan det skulle gjøres. Nå er serien bare en skygge av seg selv. Huff.

Well... Heldigvis kom det en Maiden-pack til RB.. :)

Omtrent som Need for Speed serien. De spillene var jo helt magiske når jeg var mindre, helt til "The Fast and The Furious" hysterien bredte seg ;)

Lenke til kommentar
You said it! Porsche var helt konge!

Ja, helt enig! De leverte mer eller mindre originale og gode spill helt til NFS:Porsche. Det var toppen. Etter det gikk det nedover og nedover med serien.

Føler de har nådd helt lavmål nå, hvor de bare "møljejukker" videre på et konsept som selger til tenåringer med "pimp my ride"-dilla.

Men nok off-topic fra min side. Er jo guitar hero vi diskuterer her:)

Lenke til kommentar

Spilt et dusin låter ca på spillet nå, Greatest Hits altså. Mange gullkorn av låter, Rage Against The Machines - Killing In The Name of er vel så og si den eneste låten som er i nærheten å skuffe på noen måte til nå. Kanskje fordi det er favorittband så ville jeg gjerne hatt låta sånn at du faktisk skulle skrike/synge høyt enn å bare kunne snakke i micen for å få 100% på vokal.

Ellers er det som GH: Metallica, nesten en blåkopi med bare endringer i menyer og alt sånt. Ville anbefalt folk som er fan av GH å virkelig kjøpe det. Og for de som vurderer GH: Metallica, men ikke liker Metallica burde gå for dette absolutt istede.

Ville gitt det 3/6, er ikke noe nytt med spillet bortsett fra at du kan synge og spille trommer på låter du ikke kunne det i tidligere Guitar Hero-spill. Bra låtvalg og, men ellers ikke stort å nevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...