Jo Are Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei Mitt Speedtouch 546T router modem streiket i går, har prøvd å resette flere ganger men får det ikke til å virke. Det som skjer når jeg slår det på er at power lampen lyser rødt i et halvt minutt for så å slå seg av. Så jeg må ha nytt. Det jeg da lurer på er om jeg kan kreve å få nytt av telenor (som er internett opperatøren min) eller om jeg må kjøpe et selv. Modemet er ca. 3 år gammelt. Setter pris på svar Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Var tidligere TN kunde og fikk vede to anledninger problem med modemet. Begge gangene var det absolutt ingen problem for meg å få tilsendt ny modem. Den ene gangen kom en slik repratør-dude og leverte et nytt modem til meg på døren. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Flott skal ringe å høre med dem i morgen, håper det ikke tar så alt for lang tid. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) jeg meldte inn ett defekt modem på en torsdag, fikk montør på mandag som sjekket og målte linja, byttet til en bedre port på sentralen, målte og festet punktet i veggen skikkelig, så begynte han på modemet, som helt klart var defekt. modemet stod å blinket rødt på power, så hold kjeft om de sender en montør til å "fikse" problemet med å feilsøke på linja, jeg fikk merkbart bedre linje etter de fikset det. men, ja, meld det inn til Telenor Endret 16. juni 2009 av aklla Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 jeg meldte inn ett defekt modem på en torsdag, fikk montør på mandag som sjekket og målte linja, byttet til en bedre port på sentralen, målte og festet punktet i veggen skikkelig, så begynte han på modemet, som helt klart var defekt. modemet stod å blinket rødt på power, så hold kjeft om de sender en montør til å "fikse" problemet med å feilsøke på linja, jeg fikk merkbart bedre linje etter de fikset det. men, ja, meld det inn til Telenor Kostet det penger å få montør på besøk? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg bare ringte og sa det var ødelagt, så fikk jeg nytt modem i posten innen 3 dager. Trenger vel ikke en egen montør for å plugge i 2-3 ledninger og trykke på-knappen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 jeg meldte inn ett defekt modem på en torsdag, fikk montør på mandag som sjekket og målte linja, byttet til en bedre port på sentralen, målte og festet punktet i veggen skikkelig, så begynte han på modemet, som helt klart var defekt. modemet stod å blinket rødt på power, så hold kjeft om de sender en montør til å "fikse" problemet med å feilsøke på linja, jeg fikk merkbart bedre linje etter de fikset det. men, ja, meld det inn til Telenor Kostet det penger å få montør på besøk? helt gratis de skal jo levere ett produkt som funker, de er ansvarlig for at det funker til og med modemet. at de ikke hører på hva jeg sier er galt når jeg ringer er da ikke min feil, og jeg skal dermed ikke faktureres heller. montøren sa det var gratis, og jeg har ikke hørt noe fra telenor. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Har sankket med Telenor nå og får nytt modem over helgen. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå