Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp ang. vitnemål

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde engelsk og samfunnskunnskap på videregående, men har nå i ettertid tatt realfagene (med bedre karakter) og ønsker derfor å ha disse på vitnemålet i stedet. Lurer i den sammenheng på:

- Engelskkarakteren er todelt, en muntlig og en skriftlig del som tilsammen utgjør ett femtimersfag. Bytter jeg denne med fysikken, som er et 5-timers muntlig fag, så forsvinner både muntlig og skriftlig engelsk?

- Jeg har hatt skriftlig eksamen i samfunnskunnskap, og ordinær standpunktkarakter. Hvis jeg bytter dette mot 3MX, vil da begge disse to forsvinne?

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja jeg er ganske sikker på at begge vil bli slettet, siden du erstatter faget engelsk med fysikken...

2. Eksamenskarakteren forsvinner nok ikke, bare standpunktkarakteren...

Men jeg er ikke 100% sikker på dette, jeg ville snakket med privatistkontoret o.l. for å få sikre svar :)

Lenke til kommentar

Har du eksamen- og standpunktkarakter i et fag vil begge forsvinne dersom du tar opp faget som privatist. Jeg er i midlertidig litt usikker på hvorvidt dette gjelder for to ulike fag. Da dette er ganske viktig hadde jeg tatt kontakt med det nærmeste eksamenskontoret for videre bekreftelse.

Edit: En elev/privatist kan velge å stryke kun enkelte av fagene som går utover de fastsatte minstekravene til fag- og timesammensetning, men ikke kun enkelte av karakterene i et fag".

Angående det å erstatte et fag med et annet på vitnemålet er jeg selv veldig interessert i å finne ut hva som gjelder. Er selv i den situasjonen der jeg ønsker å erstatte et fag med et annet.

Endret av macros.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...