Gå til innhold

P75 og 32mb minne med SB 120gb hdd

Anbefalte innlegg

Har en Olivetti Pentium 75mhz med 32mb ram. Også har jeg en Seagate Barracuda V 120gb harddisk.... og det er AMI Bios....

Maskinen finner bare 503mb harddisk.. hvor er resten? For gammel pc? eller er det en mulighet for å få brukt alle 120gb på denne pc'en? HÅPER noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en del år tilbake brukte jeg et program fra Seagate som jeg tror het Ontrack overlay eller noe i den duren. Det gjorde at jeg klarte å bruke større disker på 486 maskiner. Søk på seagate sine websider. Ellers så kan det jo tenkes at det finnes en bios update på hovedkort produsenten sine sider.

Lenke til kommentar

opgrader biosen... hvilket OS kjører du?`

siden det er en p 75 mhz vil jeg nok egentlig si at biosen er for gammel... takler ikek større disker nn på 4-6gig elns...

beklager men jeg tror heller ikke pc'en er i stand til å lese av så veldig mye mer... hva med å kjøpe en brukt liten maskin på 300 mhz.. koster vell ikke mye nå lenger.. den burde klare minst 4,5 før bios oppdatering/flashing efter det tror jeg du må dele opp disken din i slik at (hvis du kjører win95) at pc'en takler mengden... må huske på at da man hadde 33 mhz var det normalt/STORT med 20-100 mb... *mimre*

men hva skal du med pc'en... server.... finn deg noe litt raskere noe.. den vil ikke takle å hoste opp filer til andre pc'er... ihverfall ikke store =)

nå ble det mye tøys og tull her... men kan jeg spørre... har du noe doc. om hovedkortet? ide kontroller....

håper det var til hjelp

Lenke til kommentar
opgrader biosen... hvilket OS kjører du?`

siden det er en p 75 mhz vil jeg nok egentlig si at biosen er for gammel... takler ikek større disker nn på 4-6gig elns...

beklager men jeg tror heller ikke pc'en er i stand til å lese av så veldig mye mer... hva med å kjøpe en brukt liten maskin på 300 mhz.. koster vell ikke mye nå lenger.. den burde klare minst 4,5 før bios oppdatering/flashing efter det tror jeg du må dele opp disken din i slik at (hvis du kjører win95) at pc'en takler mengden... må huske på at da man hadde 33 mhz var det normalt/STORT med 20-100 mb... *mimre*

men hva skal du med pc'en... server.... finn deg noe litt raskere noe.. den vil ikke takle å hoste opp filer til andre pc'er... ihverfall ikke store =)

nå ble det mye tøys og tull her... men kan jeg spørre... har du noe doc. om hovedkortet? ide kontroller....

håper det var til hjelp

Jeg har en Pentium 100MHz med 64MB RAM og Seagate 120GB disk, men med en 4.3GB harddisk som master og 120GB'en som slave. Den booter linux på master og jeg legger filene mine på slavedisken. Fungerer fint til filserver ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...