Kvikkfort Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Når jeg skal låne hagla til faren min nå, hvilke "beviser" er det jeg trenger da? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det kan du lese mer om her. Burde vel være nok svar på spørsmålet ditt? Så det skal vel fyllast ut ein utlånsseddel, og du kan ha våpenet i maks 4 veker. Lenke til kommentar
Kvikkfort Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Men må jeg ha vise noe bevis vis jeg skal reise med våpenet på offentlige transport måter? f. eks , båt, buss o.l Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 3. TransportVed transport skal våpenet være tomt for ammunisjon, og ammunisjonen og våpenet skal være under tilsyn. Det skal være nedpakket i futteral, bag, veske, sekk o.l. På offentlig sted skal våpenet ikke transporteres i hylster o.l. som bæres på kroppen. Transporteres våpenet som reisegods eller postforsendelse, må en vital del fjernes eller våpenet sikres på annen måte slik at det ikke kan brukes. Medtas våpenet i motorvogn, skal det være anbrakt slik at det ikke er lett tilgjengelig. Våpenet kan da oppbevares udelt, dersom det er under forsvarlig tilsyn. Forlates motorvognen, skal en vital del tas ut og medbringes. Våpenets hoveddel og ammunisjon kan etterlates innlåst dersom det skjules på en forsvarlig måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå