AnnaCecilie Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg har planer om å formatere den bærbare pcen min. Det er en Acer 5530 med Vista... Jeg har ikke noen form for cd rom, tror jeg. Mener at det ikke fulgte med noe når jeg kjøpte den.. Men kunne brenne selv, noe som jeg ikke har gjort.. Ulurt... Men er det noen som kan hjelpe meg ?? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 En laptop uten CD-rom? Men om du mente at du ikke har operativsystem-cd'n, så funker det å låne den av noen andre som har den. Eventuelt kan du laste ned (?), Vista og brenne det på en CD, så boote fra den, og fylle inn registreringskoden under PC'n din. Correct me if im wrong, men tror det bør gå. Lenke til kommentar
AnnaCecilie Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 En laptop uten CD-rom? Men om du mente at du ikke har operativsystem-cd'n, så funker det å låne den av noen andre som har den. Eventuelt kan du laste ned (?), Vista og brenne det på en CD, så boote fra den, og fylle inn registreringskoden under PC'n din. Correct me if im wrong, men tror det bør gå. Hehe, ok.. CD plate då... Whatever:p Litt sent nå kansje Men skal den operativsystemcdn egentlig følge med når en kjøper pcen? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 nei, du er ofte selv nødt til å lage en slik recovery cd, men siden du har en acer slepper du dette, for tar jeg ikke helt feil er det gjemt bort en partisjon med netopp dette på. kontakt acer help desk og de guider deg gjennom det, er en eller annen knapp du skal trykke på når du starter opp pc'en, så kommer det opp flere valg , og her står også valger formater eller tilbakestill pc.. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Mest sansynlig gjorde den det ja. Men er godt mulig den ser ut som en Acer CD, siden det er en ferdigpc fra Acer. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 har du brukermanualen til pc'en? der står det også hvordan du gjør dette.. den kan kanskje lastes ned fra acers hjemmeside også Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Alt F10 ved Boot bilde Lenke til kommentar
AnnaCecilie Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Takk for alle svar Ska prøve litt forsjellig i kvell å se hva jeg kommer fram til Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) nå er jeg ikke helt sikkert men lurer på om hvis du bruker acer sitt recovery program som ligger på pc'en så vil alt bli resatt. slik at du mister alt som er på pc'en. t.o.m. det som ligger på de andre partisjonene hvis du har det.. hadde du hatt win. cd så kunne du valgt å formatere OS partisjonen og latt de andre være.. arrester meg hvis jeg har feil.. , tenkte jeg bare skulle informere om at det kan være tilfelle.. Endret 17. juni 2009 av toazty Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hvordan bruke Boot Recovery som er på alle Acer dataene og hva som skjer: NB: ALT PÅ C: DISKEN BLIR SLETTET MEN DET SOM ER PÅ D: ELLER ANDRE PARTISJONER BLIR IKKE RØRT! skru på dataen og trykk ALT + F10 MANGE ganger - da vil du komme inn i Boot versonen av Acer eRecovery - les alt nøye før du trykker next / OK. litt pirk fra min siden: ordet "Formatering" blir ofte missbruk som i denne tråden. Formatering betyr at du skal skifte Filsystem på partisjonen og det betyr ofte at alt på hardisken blir slettet. Lenke til kommentar
AnnaCecilie Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Ok, meningen er ihvertfall at jeg skal slette alt på hardisken... Men greit at jeg kan gå inn å slette alt, men må vel ha noe oppstarts cd igjen på en måte? Slika t jeg får installert vista osv igjen... Har formatert pcen et par ganger før, men da hadde jeg jo en sånn cd selfølgelig:p Endret 17. juni 2009 av AnnaCecilie Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Ok, meningen er ihvertfall at jeg skal slette alt på hardisken... Men greit at jeg kan gå inn å slette alt, men må vel ha noe oppstarts cd igjen på en måte? Slika t jeg får installert vista osv igjen... Har formatert pcen et par ganger før, men da hadde jeg jo en sånn cd selfølgelig:p da Wiper du alt på D: disken og gjør ALT +F10 under oppstart for og wipe C: disken og reinnstalere vista Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå