stimercedes Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 God kveld. Nå som feriepenger og diverse triller inn på konto, så er det på høy tid å bytte ut min 32" kassetv. Jeg vil ha en tv som funker bra til film,spill og oppkobling av pc. Det blir mest spilling av playstation og filmer av typen bluray, men også litt vanlig tv titting. Blir også koblet opp mot pc nå og da. Jeg vet ikke hva som er best av led,lcd eller plasma? (Av en eller annen grunn har jeg forkjærlighet for Samsung) Det er ikke snakk om et så opplyst rom, så noe fare for gjenskinn i skjerm er det ikke. Prioritering: 1.Spilling 2.Film 4.Vanlig tv titting. 3.Oppkobling av pc Størrelse: 40"++ Sitter rundtom 2,5-3m ifra TV. Prisklasse: Har et lite håp om å holde det under 15.000. Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? Full-hd. 3stk hdmi. Hva slags kildesignal har du? Blir vel til at jeg skaffer meg RiksTv etterhvert. Signalet blir via en vanlig antenne. Hva annet enn tv skal du bruke den til? Jeg skal koble opp pc for å se film, musikkvideo og det som er. Playstation skal kobles opp. Bluray filmer skal spilles. Skal du koble til pc? Ja Jeg håper nå på noen gode tips og råd angående valg av ny tv. Jeg har, som dere kanskje har skjønt, ingen peiling i det hele tatt. :!: PS: Noen med playstation der ute, som vet om bluray kjøres greit, eller bør man kanskje invistere i en blurayspiller også? Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Tok med litt tid og finne en god skjerm siden du skulle bruke den til spilling. Det betydde at den måtte ha rask responstid og høy bildefrekvens, i tillegg 3 HDMI inganger. Anbefaler også galvanisk skille mellom TV-antenna og inngangen siden ett lynnedslag setter skjermen ute av spill for godt om den er jordet eller ei. Kom frem til denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=44537...led#ProductTabs Det overasker meg også hvor billig flatskjermer er blitt siden jeg kjøpte for noen år siden. Tror den vil være et godt kjøp, men se deg om før du kjøper, helst til lokal forhandler. Lenke til kommentar
stimercedes Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Takk for tilbakemelding. Tv'en ser meget bra ut, samt en fin pris. Noen som har denne eller har prøvd denne tv'en som kan gi meg noen tilbakemeldinger? Jeg skal vel uansett ha innendørs antenne, hvis det lar seg gjøre, så da trenger man vel ikke et sånt skille? Kanskje greit å ha uansett. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 du skal ikke bruke galvanisk skille på rikstv. det dreper bildet;) galvanisk skille er kun beregner på bruk for de som skal bruke kabeltv hovedsaklig rett inn i tven. Har hatt kunder som har kommet tilbake me galvaniske skiller pga når de bruker den på atenne så drepes signalet;) Ser du mye film er plasma godt valg:) Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Du skal bruke galvanisk skille, selv om man bruker dekoder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå