Gå til innhold

A2DP - noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestilt meg en packard bell dot 3G 8,9" netbook med innebygd HSDPA og en Asus micro bluetooth usb. I tillegg har jeg bestilt en Kenwood KDCBT8044UY cd-spiller til bilen.

Netbooken skal hovesaklig følge bilen, derav har jeg også bestilt billader til den.

Men det slo meg plutselig at her har man kanskje et blåtannpotensiale man kan utnytte. Siden både spiller og bluetoothdongle støtter A2DP må det da være mulig å streame spotify over blåtann?

- Vil spilleren/A2DP enheten dukke opp som "blåtannhøyttalere/blåtannlydkort" eller noe lignende på pc'en slik at man kan velge det som utenhet i lydkortinnstillingene? Regner med at dette må til for å kunne streame live audio over blåtann?

- Hvor bra er egentlig lydkvaliteten over A2DP? Har en forholdsvis påkostet bilstereo ellers (focal frontsett, infinity & helix forsterkere, 2stk Pioneer TS-W3002D4 subber. Skal utvides med focal bak også) så det bør være på høyde med gode MP3 filer hvis det skal være aktuelt.

Er det noen som sitter med erfaringer rundt A2DP og evt. streaming til bilstereo?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det slo meg plutselig at her har man kanskje et blåtannpotensiale man kan utnytte. Siden både spiller og bluetoothdongle støtter A2DP må det da være mulig å streame spotify over blåtann?

Jeg vil tro at bilstereoen støtter sending av A2DP-signaler, altså ikke å motta disse fra en annen enhet med å sende videre til trådløst headsett. Forhåpentligvis tar jeg feil, og gjør jeg det bør det være mulig å streame spotify fra PC'en, ja :)

- Vil spilleren/A2DP enheten dukke opp som "blåtannhøyttalere/blåtannlydkort" eller noe lignende på pc'en slik at man kan velge det som utenhet i lydkortinnstillingene? Regner med at dette må til for å kunne streame live audio over blåtann?

Etter å ha "paret" en PC-med en A2DP-enhet vil den automatisk dukke opp som standard lydenhet. Dette gjøres på 1-2-3, ihvertfall i Vista.

- Hvor bra er egentlig lydkvaliteten over A2DP? Har en forholdsvis påkostet bilstereo ellers (focal frontsett, infinity & helix forsterkere, 2stk Pioneer TS-W3002D4 subber. Skal utvides med focal bak også) så det bør være på høyde med gode MP3 filer hvis det skal være aktuelt.

A2DP er ganske bra, men med rom for forbedringer. Jeg vil tro det duger bra nok, men dette finner man ikke ut sikkert uten å teste.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Nice :)

Det reklameres jo forøvrig med at man kan streame musikk til spilleren over blåtann fra mobil f.eks, så da regner jeg med det er ok.

Dessuten skjønner jeg ikke hva en bilstereo skal med bare sending av a2dp... skal den jo være handsfree (som i utgangspunktet er poenget) må den jo støtte mottak av lydstrøm.

Skal forøvrig bruke win7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...