Gå til innhold

[Løst]Hjelp ang kjøp av XPS M1530

Anbefalte innlegg

Hei hei hei!

Har da noen spørsmål angående XPS M1530 pc'en:) Synes denne virker tøff og bra. Jeg ser ikke etter spesiell gamer laptop, men en som greier en del programmer som adobe serien ol. Spille gjør jeg på xbox og ps3;) Men setter fortsatt ytelse HØYT.

Beskrivelse:

Skjerm: 15,4" Widescreen (1920x1200) TFT Display with True Life

Minne: 4GB (2x2048) 667MHz DDR2 SDRAM

Skjermkort: 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT

Harddisk: 200GB Free fall sensor (7200RPM)

Batteri: XPS 9 cell 85WHr Li-Ion

Annet; 2mp kamera og fingerprint reader

1. Ser det ligger noen ute på finn.no for ca. 8000,-. Er dette en grei pris for denne pc'en, eller får man nye pc'er som er likeså bra, eller bedre for samme pris? Hva ville du betalt for en slik?

2. Er dette en pc som holder seg greit fremover med tanke på hardware? Og er det mulig, eller lønnsomt å begynne oppgradere etterhvert?

3. Et generelt spørsmål på blue-ray delen, mulig å kjøpe blue-ray brenner til de fleste laptop eller? tenker speielt til denne??

Mvh

thomas

Gi meg også gjerne tips til andre dere anbefaler her!! Helst i 15".

Endret av thomane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Dette er en knallgodt specca laptop. for 8000 er dette rimelig mye for pengene, spesielt med tanke på at det er dell.

2) Du vil helt sikkert kunne oppleve god ytelse i flere år. Men neppe de nyere spillene som kommer osv...

dette med bluray brenner til bærbar kan jeg ikke svare på.

Jeg kjøpte meg selv bærbar pc i høst som skulle tjene som skolepc. Men jeg kunne ikke slå meg ned på skolens tilbud med helt latterlig lav ytelse. Derfor kjøpte jeg en multicom compal maskin til ca 7000. 2.2GHz prosessor, 2GB minne, 8600GT 512mb. Dette ga veldig mye for pengene. En kompis kjøpte ny dell XPS for 14000 og maskinen min hadde enkelt og greit bedre ytelse.

Ta en titt på multicom sine compal maskiner du selv kan konfigurere. Jeg hadde en kun positiv opplevelse med det.

EDIT: sjekket sidene til multicom nåDu får en maskin med disse specs

Multicom Compal JHL90+

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)
- INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W
- GeForce 9600GT 512MB
- 320GB SATA 7200RPM 2.5"
- 4GB DDR2 SO-Dimm 800MHz (2x2GB)
- Standard DVD-brenner (SuperMulti)
- 9-cellers batteri XL (ekstra kapasitet), 7200mAh

og om du vil får du bluerayleser for 800 tilegg i pris.

Jeg vil si det er et bedre kjøp enn dell maskinen.

Endret av hYLeAPe
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte en m1530 på finn.no i slutten av mai, eller begynnelsen av juni i år for 7500. Er storfornøyd :D Har samme specs som den som du, thomane, beskriver. En solid pc med nydelig design og klarer alle spill. Spiller for eksempel CS:S, fps alltid over 100, selv kun med 2.0 ghz prosessoren. Digger skjermen :D.

Kan forresten være jeg har kjøpt den pcen du har sett på :p pruta fra 8000 ;)

ObnoX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...