Gå til innhold

[Løst]blir jeg lurt av get?


Anbefalte innlegg

jeg har L versjon av get bredbånd som gir deg 7000/1000 kbps.

i dag testet jeg linja mi hus speedtest.net og fikk dette resultatet. på bildet:

vi har 3 pcer hjemme 2 laptopen og en desktop.

hastigheten her er målt gjennom laptoppen dvs, trådløst. men jeg får samme hastighet enten det er trådløst eller er koblet med kabel. når jeg laster ned ting går den aldri over 420kbps, gjennomsnittet er vel 370kbps.

er det normalt? jeg trodde den skulle nå 700kbps. opplastingen er greit da den går over 100kbps.

blir jeg lurt av get eller er dette helt normalt??

 

vis jeg oppgraderer til XL: 17500/1750kbps kan jeg få da 1mb nedlastings hastighet?

post-174623-1245183880_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så jeg kommer til å få cirka 700kbps ned etter at jeg har pratet med de?

Tviler, du vil nok bare bli tilbudt en bedre pris, i beste fall. Mest sansynlig skjer ingenting.

hva er egentlig gjennomsnitts hastigheten til folk flest??

Det varierer veldig, ettersom hvor man bor, og hvor mye man betaler - selvfølgelig.

bor asker nærheten av oslo! kanskje det er det som begrenser det?

Er nok neppe det som begrenser det, vil vel tro at dette er en av de områdene i Norge med best internetmuligheter, da det er et område der mange mennesker bor.

 

Men ring og hør med de, det er Get som sitter med svarene, ikke vi.

 

--

 

@Ueland: Det du sa, betyr det at en hver leverandør ikke nødvendigvis trenger å gi deg den linja du betaler for? Så om jeg betaler for en 25000/10000 fiberlinje, så kan jeg kun oppnå de hastighetene under optimale forhold? Og da er det godt nok til at de kan kalle det det?

Lenke til kommentar
jeg tror at jeg har funnet problemet. etter min mening så har de gitt meg feil profil.

jeg hadde fra før M som gir deg 3500/1000kbps. så dette forklarer hvorfor jeg får 3.5mbps ned.

 

Har du hatt feil profil over lengre tid, er det vel rett og rimelig at du får kreditt for den tiden det er betalt bobbelt! :)

Lenke til kommentar
jeg tror at jeg har funnet problemet. etter min mening så har de gitt meg feil profil.

jeg hadde fra før M som gir deg 3500/1000kbps. så dette forklarer hvorfor jeg får 3.5mbps ned.

 

Har du hatt feil profil over lengre tid, er det vel rett og rimelig at du får kreditt for den tiden det er betalt bobbelt! :)

Dobbelt og dobbelt, men ja er en del differanse i prisen, 900 kroner per år for å være nøyaktig ;) .

Lenke til kommentar

problem fiksa!! måtte bytte modem. nå får jeg topp hastighet over 700kbps når jeg laster ned torrent som er bra seeda.

men hastigheten er ikke stabil. bruker trådløs når jeg laster ned ting, så jeg må vel konfigurere den riktig.

jeg hørte at man ikke skal bruke DHCP vis du har en ny trådløs router og ny modem, siden modemet har sin egen router også.

jeg hvet ikke hvordan jeg skal konfigurere den riktig. sånn at den gir meg stabil hastighet.

 

oppkoblingen min er slik at modemet er koblet til trådløse ruteren sånn at en pc er koblet direkte med trådløse ruteren med en kabel mens 2 andre pcer er koblet trådløst. ingenting er endret siden jeg installerte modemet og den trådløse routeren. alt er defuelt,

jeg har bare opprettet passord.

jeg har lastet opp 2 bilder av konfigurasjonen til trådløse ruteren. jeg bruker da DHCP protocol jeg hørte at man skal bruke PPPoE e.l. men jeg hvet ikke hvordan jeg skal konfigurere det slik!!

 

modemet er vel den nyeste fra get, mens den trådløse er d-link: dir-635

Endret av dahir
Lenke til kommentar
@Ueland: Det du sa, betyr det at en hver leverandør ikke nødvendigvis trenger å gi deg den linja du betaler for? Så om jeg betaler for en 25000/10000 fiberlinje, så kan jeg kun oppnå de hastighetene under optimale forhold? Og da er det godt nok til at de kan kalle det det?

 

Dette gjelder stort sett bare på ADSL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...