DELLARMADA Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei, jeg lurer på om det er vanskelig å få tatt en master etter at man har gått en 3-årig utdannelse på HiØ ? (altså batchlor i byggingeniør). Vet det er vanskelig å komme inn i fjerdeklasse på NTNU, men er det andre skoler man kan gå på? Andre land? f.eks sverige? Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Kan du ikke bare søke deg rett inn på 5-årig masterstudie? ;o Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Kan du ikke bare søke deg rett inn på 5-årig masterstudie? ;o men du skjønner at det er 59,9 poeng for å komme inn på NTNU å det har jeg ikke :S har bare noen og 50 poeng Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Om du har problemer med å komme deg inn på master så kanskje det å ta endå ei bachelor grad kan være eit alternativ? Å ta ei ekstra bachelorgrad tar normalt berre 2 år (om du er flink nok til å ta på deg fleire fag kan det gjerast på 1 år) sidan fyrste års faga kan brukast omigjen til å danne grunnlaget for bachelor grad nummer 2. Er ikkje fullt så bra som master, men mange som har to bachelor grader får ofte lønn som om det var ei master grad om det er to overlappende bachelorgrader. Med bakgrunn som byggingeniør som er ganske så allsidig så kan du kombinere det med f.eks: Landskapsingeniør Geomatikk Ingeniør, HMS Ingeniør, brannsikkerhet Ingeniør, sikkerhet og miljø Ingeniør, logistikk Ingeniør, materialteknikk Ingeniør, produktdesign Petroleums- og prosessteknologi Særlig logistikk ingeniør er veldig allsidig og ein god bakgrunn for ein lederjobb f.eks i eit byggingeniørmiljø. Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 jeg avslutter vgs treddjeklasse nå.. jeg har kanskje 55 poeng, og er med i nye kunskapsløftet! Jeg tror ikke jeg kommer inn på NTNU - byggingeniør master, men derimot kommer jeg lett inn på HiØ. Alle i slekta mi har faktisk gått på HiØ de tre første årene, og så gått på NTNU å tatt masteren. Jeg tenker å gjøre det samme.. men lurer om hvis jeg ikke får gode nok karakterer, om jeg kan ta opp fag? f.eks bruke 4 år på bachlor for å være helt sikker på å komme inn på NTNU? Jeg har selvfølgelig tenkt til å bruke 3 år, som er vanlig (men tenker i verste tilfellet).... Tror egentlig jeg skal klare det på 3 år også .. Grunnen til at alle andre i slekta mi har gått på HiØ og så på NTNU begrunner de med: "Hvorfor gå over store fjell å lete etter vann, når du har vann rett ved siden av deg". Det samme gjelder skole... Vet også at det går ann å gå på Chalmers å ta de 2 siste årene for å få master der... Er vel egentlig MANGE muligheter??? Det er det jeg lurer på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå