Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på tverrfaglig praktisk eksamen, Medier&kom. vg2

Anbefalte innlegg

Hei.

Eksamensoppgaven min var todelt - først 48 timer med forberedelse der oppgaven var å lage en logo til en bedrift kalt Fremtidsfabrikken, da de ønsket og fornye sin grafiske profil. På eksamensdagen derimot fikk vi en ny oppgave som gikk ut på å lage en ny logo på et helt annet konsept. Det var med andre ord ingen krav til oppgaven, bortsett fra å faktisk lage en logo, deretter en ny logo med et nytt konsept.

Jeg gjorde begge oppgavene og var egnetlig meget fornøyd.

(Fikk 6 på terminprøven på grunnkurs, og 5 på terminprøven på vg2 rett før eksamen, begge om logo).

Problemet var, rett og slett, at sensor dama var GAL. Hun lot meg ikke snakke, avbrøt meg, og forlot samtalen mens jeg snakket. Hun misforsto 100% budskapet til logoen, og spørsmålene hennes var helt uten relevans til oppgaven.

Hun oppførte seg også meget uproffesjonell med å påstå (direkte sitat fra henne: Jeg tror de driter langveis i om de er en forurensende fabrikk, de synes sikkert det er kult å ha en fabrikk).

Fikk 3, med den begrunnelse av at budskapet var for dårlig (som hun misforsto helt) og at fontene inneholdt "tekniske feil", uten å kunne spesifisere hva.

Jeg skal altså klage på denne karakteren, men er usikker på hvordan jeg skal skrive den. Vet circa hva jeg skal skrive, men har vanskeligheter for å formulere meg riktig og det å sette det opp riktig på brevet. Hva skal jeg ha med?

Tusen takk på forhånd til de som orker å prøve å hjelpe :)

Mvh

Ole-Sverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ser dere logoen.

logoerforfaen.png

Photobucket ville ikke beholde den vektorbaserte grafikken, men dere ser iallefall logoen.

Den er i tre formater; vanlig, uten farger og for mørk bakgrunn. Har også laget flere typer til underlogo, alt ettersom hvor den skal plasseres.

Stiliseringen inni den grønne formen skal forestille både blomster og mennesker.

Fargen er grønn for å symbolisere naturen, og vekst, harmoni, sunnhet og fruktbarhet som da står som kontrast til det negativt ladete prdet "fabrikk", som jeg ikke ville fremheve da det ofte representerer forurensning osv.

Vet at den ikke er spesielt bra, men jeg mener den klart er bedre enn en 3'er.

Laget btw en utkast til en logo for en kamerat med en annen sensor, han fikk 6 på den, som jeg brukte 2 minutter på.

Endret av iPlex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...