NSXR Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Har brukt endel tid på denne, men trur den trenger mer arbeid med mastering. Gi konstruktiv kritikk!! link til låta: http://www11.nrk.no/urort/1.0/track/download/648115.mp3 Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Ja, den trenger litt mastering. Var i hvertfall litt vel lavt mastret av det jeg kunne høre med en gang. (Men ikke mastre for høyt da ) Rent låtmessig synes jeg ting funker ganske godt. På produktsiden høres det veldig profesjonelt ut, og det er stort pluss. Synes kanskje at når 1:55 kommer blir det litt "lite". Tror det mangler mer trykk og kanskje et nytt melodisk element (eller kanskje ikke. Jeg er for glad i melodier ). Overgangen føles med andre ord ikke som en ordentlig overgang. Det føles litt monotont fram til 3:15 der andre ting begynner å skje. Endret 20. juni 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
NSXR Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Ja, den trenger litt mastering. Var i hvertfall litt vel lavt mastret av det jeg kunne høre med en gang. (Men ikke mastre for høyt da ) Rent låtmessig synes jeg ting funker ganske godt. På produktsiden høres det veldig profesjonelt ut, og det er stort pluss. Synes kanskje at når 1:55 kommer blir det litt "lite". Tror det mangler mer trykk og kanskje et nytt melodisk element (eller kanskje ikke. Jeg er for glad i melodier ). Overgangen føles med andre ord ikke som en ordentlig overgang. Det føles litt monotont fram til 3:15 der andre ting begynner å skje. Takk for kritikken! Enig i at det skulle vert litt mer "eksplosjon" rundt 1:55 og ny melodi Blir ensformig å bare vidreføre hele tiden.. Fortsetter litt tynt fra der..hmm.. Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvis målet ditt er å få kontrakt er ikke mastering noe du trenger å bry hue ditt med. Selskapet gjør det som regel for deg Syns du har valgt litt kjedelige og kommersielle lyder her. Og hvis du skal bruke FX fra vengeance, prøv å velge noen som det ikke står vengeance all over, om du skjønner Ganske grei mix, alt høres klart ut. Lydbildet er derimot ganske tomt. Tror du med fordel kunne lagt til noen digge atmosfæriske pads i bakgrunnen. Savner også trøkk i bassen. Høres ut som om du bare har en bass-synth, men det er ganske vanlig å bruke mange layers for bass - f eks en sub bass og en eller fler basser i midtfrekvens-området. Percsa var bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå