Gå til innhold

Musikk: Cane - Strangers [Kritikk ønskes!]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, den trenger litt mastering. Var i hvertfall litt vel lavt mastret av det jeg kunne høre med en gang. (Men ikke mastre for høyt da :p)

Rent låtmessig synes jeg ting funker ganske godt. På produktsiden høres det veldig profesjonelt ut, og det er stort pluss. Synes kanskje at når 1:55 kommer blir det litt "lite". Tror det mangler mer trykk og kanskje et nytt melodisk element (eller kanskje ikke. Jeg er for glad i melodier :p). Overgangen føles med andre ord ikke som en ordentlig overgang. Det føles litt monotont fram til 3:15 der andre ting begynner å skje.

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
Ja, den trenger litt mastering. Var i hvertfall litt vel lavt mastret av det jeg kunne høre med en gang. (Men ikke mastre for høyt da :p)

Rent låtmessig synes jeg ting funker ganske godt. På produktsiden høres det veldig profesjonelt ut, og det er stort pluss. Synes kanskje at når 1:55 kommer blir det litt "lite". Tror det mangler mer trykk og kanskje et nytt melodisk element (eller kanskje ikke. Jeg er for glad i melodier :p). Overgangen føles med andre ord ikke som en ordentlig overgang. Det føles litt monotont fram til 3:15 der andre ting begynner å skje.

Takk for kritikken!

Enig i at det skulle vert litt mer "eksplosjon" rundt 1:55 og ny melodi :) Blir ensformig å bare vidreføre hele tiden.. Fortsetter litt tynt fra der..hmm..

Lenke til kommentar

Hvis målet ditt er å få kontrakt er ikke mastering noe du trenger å bry hue ditt med. Selskapet gjør det som regel for deg :)

Syns du har valgt litt kjedelige og kommersielle lyder her. Og hvis du skal bruke FX fra vengeance, prøv å velge noen som det ikke står vengeance all over, om du skjønner ;)

Ganske grei mix, alt høres klart ut.

Lydbildet er derimot ganske tomt. Tror du med fordel kunne lagt til noen digge atmosfæriske pads i bakgrunnen.

Savner også trøkk i bassen. Høres ut som om du bare har en bass-synth, men det er ganske vanlig å bruke mange layers for bass - f eks en sub bass og en eller fler basser i midtfrekvens-området.

Percsa var bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...