Naera Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Jeg har et problem med min stasjonære med Linksys WMP54GS trådløs kort, som jeg nettopp har skiftet PCI spor og reinstallert driver/software på. På denne maskinen får jeg logget på MSN, men når jeg skal åpne Firefox/IE bruker den lang tid på å søke opp startsiden og ender opp med at den ikke finner siden - dette gjelder alle websider generelt. I laptopen hvor jeg sitter nå, fungerer nemlig alt fint. Jeg bruker dynamisk IP og begge maskiner er konfiguert å motta ip fra DHCP/router automatisk, jeg har også forsøkt å tildele statisk IP. Jeg har kjørt ipconfig /all på begge maskiner og har sett at alt er likt bortsett fra IP tildelt fra router. Har slått av modem/router og latt det være i 5 min, uten at det hjalp. Har kjørt Repair på tilkoblingen uten at den finner feil. Jeg har slått av andre trådløs-software for å finne SSID, bruker kun XP Wireless Configuration. Jeg har også slått av brannmur, heller ikke dette hjalp. Jeg har dog ikke forsøkt å strekke en kabel mellom stasjonær og router, da jeg ikke har funnet riktig driver for dette enda. Har noen ideer om hva som kan være galt? Alt fungerte fint forrige uke, og så skjedde dette plutselig. Takk på forhånd EDIT: Jeg kommer faktisk inn på webside til KOMPLETT EDIT 2: Etter restart av maskinen, får jeg ikke logget på MSN. Feil med nøkkelporter. Men jeg får fortsatt logget meg inn på www.komplett.no EDIT 3: MSN nøkkelporter løste seg selv. Får fram startsiden som er Firefox Google - jeg får søkt på ting, men kommer inn på linkene når jeg klikker på dem. Endret 16. juni 2009 av Naera Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Høres ut som det kan være noe med trådløskortet ditt. Enten hardware eller software. Ville startet med å laste ned alternativ driver og prøvd det. Har du en annen PC eller PCI-slot å prøve kortet på så kan du få utelukket noen mulige feilkilder. Lenke til kommentar
Naera Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Hmm. Nå er jeg faktisk koblet til naboens nett (tillatelse), og nå funker det fint. Må være routeren som tar kvelden når den er så ustabil? Skal se ann om reset av router eller oppgradering av firmware hjelper. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hos meg skjer det iallefall når dns-serveren er nede. Msn fungerer og det samme gjelder multiplayer spill online, men ikke web sider... Lenke til kommentar
Naera Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Reset av routeren og oppdatering av firmware hjalp lite. Får fortsatt logget inn på MSN og noen få websider. VG og DB f.eks fungerer dårlig. Lenke til kommentar
brback Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Virker som du har problemer med dns-serveren din. At du kommer inn på startsiden din og enkelte andre kan sannsynligvis forklares med at du har lagret ip-adressen til sidene lokalt. Hvis du vet hvordan man kjører ping kan du prøve først å pinge mot www.vg.no , noe som trolig vil være mislykket. Deretter kan du prøve direkte med ip-adressen til vg, noe jeg får er 195.139.129.133 Hvis dette går bra er det nesten helt sikkert problemer med din tilkobling til dns-serveren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå