Hansforum Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har to objektiver som jeg bruker til mitt Canon 40D: Sigma 70-200mm 2,8 APO DG HSM Sigma 18-50mm 2,8 EX Jeg tar en del bilder, men jeg er ikke så inne på portrettfotografering. Hvor gode er de i forhold til disse: Canon EF 85mm f/1.8 USM Canon EF 100mm f/2 USM Ville en av disse linsene vært overflødige, eller ville jeg merket stor forskjell? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Med et Sigma 150mm f/2.8 kan du ta slike bilder. Bildene er tatt på 4 dager i pøsregn. Kun et lite utvalg. Hjemmesiden er et skoleprosjekt og ikke en portefølje jeg bruker spesielt mye. Endret 8. oktober 2009 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
OyvindHM Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Jeg kjøpte meg Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM for litt siden, og jeg er kjempefornøyd. Selv om dette er et makroobjektiv, kan jeg bruke det til alt mulig. Obejektivet har USM, så jeg syns fokusen går kjapt og stille. Den har også intern fokus. Jeg bruker dette objektivet i Oktoberfesten her på forumet, og hvis du vil se bilder kan du sjekke ut denne tråden. Endret 9. oktober 2009 av OyvindHM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå