jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei, Indikatoren for vanntemp i min ford fiesta flair 1.25 hopper opp til maksimum med en gang jeg vrir om tenningen. Tenker det er føleren som er gåen men sliter med å finne ut hvor den sitter. Noen som har peiling å kan hjelpe meg litt på vei her, eventuelt fortelle meg hvordan slike pleier å se ut? Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei. Lenge siden jeg hadde en Fiesta foran meg, men dette må vel la seg finne ut av. Foreslår at du følger kjølevannsslangen fra radiatoren, og ser om du finner en "føler" med en ledning, alternativt 2 ledningen på. Den er nok bare å dra av. Føleren sitter enten på slangen eller på/i nærheten av termostathuset. Husker ikke hvordan det var på Fiestaen, men lurer på at den går på fullt ved full jording av føleren. Når du finner føleren, kan du gjerne gjøre rent rundt kontakten, evt ta ut føleren og gjøre denne ren. Lykke til ihvertfall. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Hei, takk for svar. Har nå lett en del etter denne og prøvd å lese på diverse forum uten å finne komponenten. Trodde jeg hadde funnet den men det viste seg å være føleren som styrer kjølevifta (vifta går på fullt når jeg kopler denne fra) Har skaffet meg en manual som skal vise prosedyren ved utskiftning av temperaturgiveren: For en uerfaren kar som meg var ikke dette lett å finne. Er også usikker på om jeg har OHV eller CHV typen av motorene som vises. Noen som har mulighet til å peke meg i riktig retning her? Legger ved et bilde av motoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå