Borgen90 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei kan dere hjelpe meg med å sammenligne første og andre verdenskrig ? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Et sinnsykt stort tema, har du ikke snevret det inn i det hele tatt? Lenke til kommentar
Borgen90 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Greia er at jeg fikk vite i dag at jeg skulle ha en Muntlig høring i morgen hvor jeg skulle sammenligne Første med andre verdenskrig på et overordnet plan. Men jeg har ikke min Historie bok også sitter jeg på min Iphone pga min pc er ødelagt . Men ser på likheter med ideologier og hvem som var med i krigen osv Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Dette var da et svært omfattende tema, du bør kanskje fokusere på noen tema? F.eks: - USAs rolle i krigen - idelologiens rolle - våpenteknologi - hvor vidt de kan kalles "verdenskriger" - konsekvensene Jeg har skrevet en oppgave om dette temaet (USAs rolle, er de "verdenskriger" og de sosiale og økonomsike konsekvensene) du kan jo alltids ta en titt på mine funn, men den mangler en del sammenligninger...Verdenskrigene.doc Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Så en dokumentar om 1. verdenskrig. Da var det mange ting de ikke hadde funnet opp. De hadde ikke funnet opp hangarskipet ennå, og man så fortvilte forsøk på å lande fly på skip og det ble ofte krasj... Uff ja. Og marinen drakk fremdeles rom akkurat slik de gamle sjømenn gjorde. Man kom på en måte direkte ut av middelalderen. Soldatene fra flere land gikk i folkedrakter og bunader istedet for uniformer. En viktig forskjell er at de ikke hadde raselære (eugenikk) innblandet i 1. verdenskrig. Under 2. verdenskrig var slike ting veldig viktige. Nazisme og fascisme fantes jo heller ikke under 1. verdenskrig. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Norske sjømenn ble ikke husket for noe av det store de gjorde, hverken i første eller andre verdenskrig. Det er noe å tenke på også, i tillegg til sammenligning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå