Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp Med å sammenligne Første og andre verdenskrig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia er at jeg fikk vite i dag at jeg skulle ha en Muntlig høring i morgen hvor jeg skulle sammenligne Første med andre verdenskrig på et overordnet plan. Men jeg har ikke min Historie bok også sitter jeg på min Iphone pga min pc er ødelagt . Men ser på likheter med ideologier og hvem som var med i krigen osv

Lenke til kommentar

Dette var da et svært omfattende tema, du bør kanskje fokusere på noen tema?

F.eks:

- USAs rolle i krigen

- idelologiens rolle

- våpenteknologi

- hvor vidt de kan kalles "verdenskriger"

- konsekvensene

Jeg har skrevet en oppgave om dette temaet (USAs rolle, er de "verdenskriger" og de sosiale og økonomsike konsekvensene) du kan jo alltids ta en titt på mine funn, men den mangler en del sammenligninger...Verdenskrigene.doc

Lenke til kommentar

Så en dokumentar om 1. verdenskrig. Da var det mange ting de ikke hadde funnet opp. De hadde ikke funnet opp hangarskipet ennå, og man så fortvilte forsøk på å lande fly på skip og det ble ofte krasj... Uff ja. Og marinen drakk fremdeles rom akkurat slik de gamle sjømenn gjorde. Man kom på en måte direkte ut av middelalderen. Soldatene fra flere land gikk i folkedrakter og bunader istedet for uniformer.

En viktig forskjell er at de ikke hadde raselære (eugenikk) innblandet i 1. verdenskrig. Under 2. verdenskrig var slike ting veldig viktige. Nazisme og fascisme fantes jo heller ikke under 1. verdenskrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...