Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Snakke sammen under kjøring..

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi er 4 stk som skal ut å kjøre på langtur. Vi sitter 2 og 2, altså 2 på hver sykkel.

Vi prøver å finne en god løsning på å snakke sammen under kjøring.

Har tittet på Clas Ohlson og funnet 1 sett med kabel. Dette går jo ikke da vi vil snakke sammen alle 4. Noen som har noen tips råd? Er det walkie talkie som gjelder? Åssen fungerer stemmeaktivert, blir det for mye støy? osv. osv. ;) På forhånd takk!

Endret av thoomas82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk på nettet etter PMR radioer for innebygging i hjelmer. PMR-systemet er et UHF-system (446 MHz) og dere er derfor mer skjermet for uønsket radiostøy kjent som "spagetti" eller "skip" fra utenlandske stasjoner. Rekkevidden er noe kortere enn på de "gammeldagse" privatradioene (feil kalt: walkie talkie som eg. er en handholdt radio).

Selv har jeg aldri testet ut PMR-radioer beregnet på sykler, men har brukt det mellom bil/bil når avstanden ikke er på kilometersvis mellom kjøretøyene. Signalene bremses av bilens karosseri, men ellers kan rekkevidden godt komme opp i 10 kilometer i åpent terreng.

P.S. PMR-446 er konsesjonsfritt.

Lenke til kommentar

Takker for svar! :) Tenkte litt på blåtann, så skal sjekke ut ;) er 2 uker til vi skal dra så jeg skal lete litt før jeg kjøper :cool: Har earplugs med mp3 spiller nå, men fyttekatta så vondt jeg får i ørene etter en liten stund. Har prøvd flere varianter. Så "komfort" står høyt på lista. Håper på flere innspill/tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...